ایسنا - معاینه فنی مخزن و سیستم گاز خودروهای دوگانه‌سوز به زودی اجباری خواهد شد.

بهادر کاظمی معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، با بیان مطلب بالا افزود: طرح اجباری شدن معاینه فنی سیستم گاز خودروهای دوگانه‌سوز در کمیسیون زیربنایی دولت در دست بررسی است. وی با بیان این‌که امیدواریم در آینده نزدیک کمیسیون زیربنایی دولت به نیابت از شورای عالی استاندارد ایران طرح اجباری شدن معاینه فنی سیستم گاز خودروهای دوگانه‌سوز را تصویب کند، خاطرنشان کرد: به محض تصویب این قانون، اجرای آن آغاز خواهد شد.

کاظمی ادامه داد: در این خصوص جلسات متعددی در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برگزار شده و وظایف دستگاه‌های مختلف در این زمینه مشخص شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت سیستم گاز خودروهای دوگانه‌سوز، حتما باید این طرح اجرایی شده و بازرسی ادواری از مخزن گاز خودروهای دوگانه‌سوز صورت گیرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم از ابتدای سال آینده معاینه فنی اجباری سیستم گاز خودروهای دوگانه‌سوز آغاز شود.

پیش از این رییس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم‌و‌صنعت تاکید کرده بود که معاینه فنی سیستم گازرسانی خودروهای دوگانه‌سوز باید در دوره‌های زمانی شش تا یک سال یک بار اجباری شود.

به گفته محمد حسن شجاعی‌فرد، در سیستم گازرسانی خودروهای دوگانه‌سوز همه اجزای سیستم تحت فشار بالای گاز قرار دارند که موجب تخریب تدریجی قطعات می‌شود به همین دلیل این سیستم باید در فواصل زمانی معین چک شده و حداکثر هر دو سال یکبار قطعات و کپسول گاز این خودروها باید به طور کامل تعویض شود.