گروه خودرو- در شرایطی که به نظر می‌رسد رشد نرخ ارز مقدمات افزایش قیمت دوباره خودروهای داخلی را فراهم آورده است، معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» تاکید کرد امسال هیچ افزایش قیمتی در کار نخواهد بود.

به گفته شهرام میرآخورلو، خودروسازان داخلی درخواستی برای افزایش قیمت محصولات خود به دلیل رشد نرخ ارز ، به سازمان حمایت ارائه نداده‌اند. وی در ادامه تاکید می‌کند که حتی اگر خودروسازان در این مورد درخواستی نیز ارائه دهند، با آن موافقت نخواهد شد، زیرا نوسان ارزی، معمولا چند ماه بعد، تاثیر خود را روی قیمت خودروها می‌گذارد.

به گفته میرآخورلو، قطعات ثبت سفارش شده‌ای که خودروسازان هم اکنون و متناسب با نرخ فعلی ارز انجام می‌دهند، چند ماه دیگر وارد خط تولید آنها می‌شود. گفته‌های معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در شرایطی است که «کمیته خودرو»، طی سال جاری در چند نوبت با درخواست خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت محصولاتشان موافقت کرد. به اعتقاد خودروسازان ، طبق قوانین مربوطه ، دولت نباید در قیمت‌گذاری خودروهای تولید داخل دخالت کند و حال که بر این کار اصرار دارد ، حداقل می‌بایست از سختگیری هایش کم کند و درخواست ها بابت افزایش قیمت را بپذیرد. با این حال، ظاهرا سازمان حمایت قرار نیست از مواضع خود کوتاه آمده و با هر نوع درخواستی مبنی بر افزایش قیمت خودروهای داخلی موافقت کند. به نظر می‌رسد با این شرایط، خودروسازان باید تا چند ماه دیگر که رشد نرخ ارز بر قیمت خودروها تاثیر می‌گذرد ، صبر کنند و آنگاه درخواست افزایش قیمت بدهند.