ایسنا - در حالی که پیش از این گزارشی در خصوص واردات خودروهای دست دوم به اسم نو به کشور منتشر شده بود، رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از برخورد با واردکنندگان متخلف در این زمینه خبر داده است. پیش از این رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از وقوع تخلف گسترده در واردات خودرو خبر داده و اظهار کرده بود که چند ماه پیش چند شرکت وارد‌کننده‌ خودرو به جای واردات خودروهای ثبت سفارش شده، اقدام به فروش حواله‌های ثبت سفارش به قیمت حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان کردند. خریداران حواله‌های واردات نیز خودروهای دست دوم و کارکرده را با دستکاری در سیستم کارکرد واقعی خودرو به عنوان خودرو صفر کیلومتر وارد کشور کرده‌اند.

در این شرایط رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرده که با ورود خودروی دست دوم به کشور برخورد قانونی خواهد شد.

به گفته محمدحسین نکویی‌مهر، اگر کسی خودروی دست دوم را به عنوان خودروی نو بفروشد، تخلف و تقلب بوده و با او برخورد می‌شود.

وی تاکید کرده که اگر چنین تخلفاتی صورت گیرد، سازمان‌هایی مانند گمرک و استاندارد اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

به گفته وی، خودرو کالایی نیست که قابلیت قاچاق داشته باشد و اگر مواردی باشد برخورد قانونی می‌شود.

این اظهارات در حالی است که پیش از این نیز معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران به واردات خودروی دست دوم تحت عنوان نو به کشور واکنش نشان داده و تاکید کرده بود که واردات خودروهای دست دوم به کشور ممنوع بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.