ایسنا - گروه خودروسازی کرمان اخیرا قراردادی با شرکت چینی JAC امضا کرده تا بر اساس آن به تولید یکی از محصولات این خودروساز چینی بپردازد.

کارآمد نیوز گزارش داد که این خودرو سواری در کلاس A بوده و قرار است سال ۱۳۹۱ وارد بازار ایران شود، ولی جزئیات بیشتر از این موضوع از قبیل قیمت عرضه و اینکه کدام شرکت از گروه کرمان‌خودرو اقدام به مونتاژ آن خواهد کرد، در دست نیست. شرکت جی.ای.سی موتور، جیانگ هووای اتومبیل یک شرکت دولتی خودروسازی در چین است. این شرکت در هیفی در استان آنهووای چین واقع است. در سال ۲۰۱۰ این شرکت یکی از ۱۰ خودروساز برتر چین بود که فروشش به ۴۵۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید. سهم این شرکت از بازار خودرو چین به ۵/۲ درصد رسید که از نظر سهم بازار در بازار چین رده هشتم را به خود اختصاص داد.

ظرفیت تولید این شرکت بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال برآورد می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۶۴ با نام کارخانه خودروسازی هیفی جیانگ هووای تاسیس شد و بعدا در سال ۱۹۹۷ نام آن به آن هووای جیانگ هووای اتومبیل تغییر کرد.

سهام این شرکت در سال ۲۰۰۱ در بورس شانگهای عرضه عمومی اولیه شد. این شرکت علاوه بر خودروی سواری، خودروهای تجاری نیز تولید می‌کند.

برخی از قطعات خودروی ساخت این شرکت در کارخانه‌های خارج از چین و از جمله در کشورهای مصر، اتیوپی و ویتنام مونتاژ می‌شوند. در سال ۲۰۰۹ شرکت JAC با یک شرکت برزیلی توزیع‌کننده خودرو وارد مشارکت شد.