گروه خودرو- تنها چند روز پس از تغییر ریاست سازمان ملی استاندارد، فرمانده ناجا عملکرد این سازمان را در قبال خودروسازان داخلی به باد انتقاد گرفت، تا به رییس جدید گوشزد کند که پلیس هنوز هم از منتقدان سرسخت خودروسازان و حامیان آنها است. سردار اسماعیل احمدی مقدم که روز گذشته در سی امین دوره استانداردسازی رفتار پلیس سخن گفته، با اشاره به عملکرد سازمان ملی استاندارد در قبال خودروسازان، تاکید کرده که این سازمان در برخی موارد برای رفع مشکل دیگران، قانون را به اجرا در نمی‌آورد و به نفع خودروسازان، مهلت‌ها را تمدید می‌کند. وی این رفتار سازمان ملی استاندارد را «کوتاه آمدن مقابل خودروسازان» دانسته و گفته که نمی‌توان با مصلحت‌‌اندیشی و مدارا با جان مردم بازی کرد.

فرمانده ناجا در ادامه تاکید کرده که مسوولان راهور نباید در برابر مخالفان قانون کوتاه آمده و کم کاری کنند، زیرا بعدها تمام آمارهای تلفات مالی و جانی ناشی از تصادفات، بر سر پلیس ریخته خواهد شد. به گفته احمدی‌مقدم، پلیس نباید از حقوق مردم کوتاه بیاید و اگر مقابل برخی افراد و سازمان‌ها مقاومت نمی‌کرد، اوضاع تلفات رانندگی بدتر از اینها می‌شد.

فرمانده ناجا اگرچه اشاره‌ای به موارد انتقاد خود از عملکرد سازمان ملی استاندارد نکرده، اما به نظر می‌رسد اشاره وی به تمدید مهلت شماره‌گذاری وانت پیکان و نصب کیسه هوا (ایربگ) روی خودروهای تولید داخل، بوده است. اظهارات فرمانده ناجا در شرایطی است که سازمان ملی استاندارد در بحث تمدید شماره‌گذاری وانت پیکان، تقریبا بی‌تقصیر بود و طبق مصوبه دولت اقدام کرده است.

آن زمان البته «نظام‌الدین برزگری» ریاست سازمان ملی استاندارد را بر عهده داشت، اما وی اواخر هفته گذشته از سمت خود کنار رفت و «مهدی خورشیدی آزاد» به جای وی راهی میدان ونک شد و بر صندلی مدیرعاملی این سازمان نشست.