ایسنا- رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از سرقت‌، متعلق به سرقت خودرو و قطعات آن است گفت: نیروی انتظامی از سال گذشته ضمن بررسی ضعف و علل سرقت در خودرو مسائل را با آنان در میان گذاشته و اگر خودروسازان این مساله را حل نکنند، نام آنان معرفی خواهد شد. بتولی در مورد ضریب ایمنی خودروهای ساخت داخل با بیان اینکه در بحث جرائم بیشترین آمار وقوع جرم مربوط به سرقت است گفت: حدود ۵۰ درصد از سرقت‌های به وقوع پیوسته نیز مربوط به سرقت خودرو و قطعات آن است.

وی با اشاره به همکاری‌های انجام شده میان نیروی‌انتظامی و کارخانجات سازنده خودرو گفت: بسیاری از نکاتی که می‌توانست ضریب ایمنی خودروها را افزایش دهد توسط خودروسازان لحاظ شده اما هنوز نیروی انتظامی، انتظاراتی از شرکت‌های سازنده خودرو در بحث افزایش ضریب ایمنی دارد که باید کارخانجات تولیدکننده خودرو به تدریج این انتظارات را در دستور کار خود بگنجانند.

رییس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه آمار سرقت خودروها نشان می‌دهد که برخی از خودروها آسیب‌پذیرتر هستند و راحت‌تر مورد دستبرد قرار می‌گیرند، در مورد اعلام نام خودروهای ناایمن گفت: در حال حاضر زود است که نام خودروهای ناایمن اعلام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیروی انتظامی در حال اتمام حجت با خودروسازان است گفت: پلیس با بررسی آمار سرقت خودرو ضعف‌های موجود در سیستم خودروها را به کارخانجات یادآور شده است.

بتولی افزود: از سال گذشته نیروی انتظامی ضمن بررسی ضعف و علل سرقت خودروها، مسائل را با آنان در میان گذاشته و اگر خودروسازان این مساله را حل نکنند نام آنان اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به بحث نرخ و فراوانی برخی خودروها در جامعه گفت: البته باید میزان فراوانی برخی از خودروها نیز در نظر گرفته شود.