گروه خودرو- امروز به جای یک خودرو میزبان دو خودرو شده‌ایم. می‌خواهیم این دو خودرو شاسی بلند ژاپنی را که در کشورمان حضور دارند، از لحاظ فنی با یکدیگر مقایسه کنیم و انتخاب خرید را به عهده شما بگذاریم. این رقابت بین دو خودرو سوزوکی گراند ویتارا با موتور ۴ سیلندر ۲۰۰۰ سی سی با توان ۱۳۵ اسب بخار و نیسان قشقایی با موتور مشابه و توان ۱۳۹ اسب بخار است.

اصلی‌ترین تفاوت آنها در گیربکس‌شان است. قشقایی شش دنده اتوماتیک (CVT)قابل تغییر به دستی و ویتارا به صورت ۵ دنده دستی یا چهار دنده اتو‌ماتیک است.

پشت فرمان قشقایی می‌توان تا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت پدال گاز را فشرد و در عرض ۷/۱۰ ثانیه به شتاب ۱۰۰ کیلومتر رسید، این در شرایطی است که سوزوکی ویتارا در عرض ۶/۱۳ ثانیه به شتاب ۱۰۰ کیلومتر دست یافته و با آن می‌توان سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت را تجربه کرد. اما نگاهی به میزان مصرف سوخت این دو خودرو بیندازیم. قشقایی و هموطنش گرند ویتارا از لحاظ حجم باک شبیه به هم هستند هر دو از باک بنزینی ۶۶ لیتری بهره می‌برند؛ اما از لحاظ مصرف سوخت ترکیبی با یکدیگر متفاوت هستند ویتارا در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی حدود ۹/۸ لیتر بنزین می‌بلعند؛ در حالی که مصرف ترکیبی سوخت قشقایی ۶/۹ لیتر است.

هر دو محصول استاندارد یورو ۴ را در آلایندگی پاس کرده و ۱۶ سوپاپه و چهار سیلندر محسوب می‌شوند.

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی ویتارا و قشقایی باید به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) ، ایربگ (کیسه هوا) و همچنین تعبیه مواد ضربه گیر در بدنه این دو محصول اشاره کرد.

البته قشقایی نسبت به ویتارا در امکانات رفاهی در چند مورد مجهزتر است در بازار عرضه می‌شود.

قشقایی در مدل مونتاژی خود با قیمت ۶۴ میلیون تومان و ویتارا نیز هم‌اکنون با (مدل کلاس هشت)با قیمت ۵۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.