ایرنا- معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو اعلام کرد: اختلاف قیمت کارخانه ای خودرو با بازار آزاد بیش از یک میلیون تومان به ضرر تولید‌کننده است و این تفاوت قیمت باید کاهش یابد. علی‌اصغر سرایی‌نیا تصریح کرد: قیمت خودرو باید درحاشیه بازار تعیین شود؛ موضوعی که بارها آن را به کمیته خودرو اعلام کرده‌ایم اما این کمیته نظرات ما را نمی پذیرد.

وی با تاکید براین نکته که با تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار بسیاری از مشکلات این بخش حل می‌شود، بیان کرد: با وجود تقاضاهای داده شده به این کمیته برای افزایش قیمت برخی محصولات، کمیته خودرو اجازه افزایش قیمت را به تولیدکنندگان نمی‌دهد.

سرایی نیا گفت: این امر در حالی صورت می‌گیرد که سود اصلی فروش خودرو به جیب دلالان سرازیر می‌شود و بسیاری از خودروهای داخلی در بازار با تفاوت قیمت زیادی نسبت به قیمت کارخانه‌ای فروخته می‌شوند.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو به تفاوت قیمت کارخانه‌‌ای و آزاد سوزوکی گراندویتارا اشاره کرد و افزود: تفاوت این خودرو تولیدی با قیمت بازار آن حدود ۱۰ میلیون تومان بود که هم‌اکنون به چهار میلیون تومان کاهش یافته است؛ یعنی در زمان حاضر این خودرو در بازار حدود چهار میلیون تومان گران تر از قیمت کارخانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد. وی یادآور شد: این تفاوت قیمت به طور طبیعی و برای انجام امورمحضری باید بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان باشد و بیش از این میزان به صرفه نبوده و به ضرر تولیدکنندگان است.