گروه خودرو- سخنگوی گروه صنعتی کرمان خودرو از تولید ۸۰ دستگاه اتوبوس دو کابین ویژه حمل‌و‌نقل درون‌شهری خبرداد و گفت: این اتوبوس‌ها از شش ماه پیش آماده تحویل بوده، اما تاکنون توسط سازمان‌ها و شهرداری‌ها خریداری نشده است. محمد جعفر مجذوبی در حاشیه بازدید خبرنگاران از تولیدات گروه صنعتی کرمان‌خودرو گفت: هم‌اکنون توانایی تولید سالانه

۳ هزار دستگاه اتوبوس دو کابین و ۲۰۰۰ دستگاه مینی‌بوس وجود دارد که اگر تولید اتوبوس‌های تک‌کابین جایگزین دوکابین شود، ظرفیت تولید به ۵ هزار دستگاه می رسد.

وی درباره فروش این اتوبوس‌ها گفت: خرید این کالا باید از سوی سازمان‌های دولتی و شهرداری‌ها صورت گیرد که تاکنون این اقدام به سرانجام نرسیده و امیدواریم به زودی شاهد کارکرد این اتوبوس‌ها در سطح شهر باشیم.

وی همچنین از انجام مذاکره با یک شرکت چینی برای تولید سواری c۳۰ خبرداد و گفت: این خودرو در اوایل بهار سال آینده وارد بازار می شود، بر این اساس توانایی تولید ۸ دستگاه از این خودرو در ساعت وجود دارد. وی تاکید کرد: البته این خودرو چینی، صادرات زیادی به اروپا دارد و به لحاظ کیفی، یکی از خودروهای موفق است، این درحالی است که در رده‌بندی سال ۲۰۱۰، این شرکت دومین رتبه را کسب کرده است. مجذوبی همچنین از بسته شدن پرونده تولید ورنا خبرداد و افزود: هم‌اکنون ۱۵ هزار دستگاه ورنا در بازار وجود دارد و به دلیل تغییراتی که هیوندایی در این خودرو ایجاد کرده، تولید این خودرو متوقف شده و بر این اساس نیز پرونده تولید ورنا در ایران نیز بسته شده است. وی تصریح کرد: اولین قطار باری CKD خودرو آوانته نیز دو روز پیش از بندرعباس به بم رسیده و این محموله تخلیه شده است.