گروه خودرو - دومین گزارش عملکرد خودروسازان بر اساس قانون ارتقای کیفیت خودرو به مجلس رسید.

نمایندگان خانه ملت سال گذشته با منتفی کردن کاهش تعرفه ۲۰ درصدی واردات خودرو، قانون ارتقای کیفیت خودرو را به تصویب رساندند. بنا بر این قانون که خرداد ماه سال گذشته ابلاغ شد، خودروسازان موظف به ارائه گزارش کیفی خود هر سه ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی شدند. گزارش اول خودروسازان قرار بود شهریورماه پارسال به مجلس برود که با تاخیر سه ماهه فرودین ماه به خانه ملت رسید همچنین تاکنون باید ۵ گزارش به دست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس می رسید، این در حالی است که وزارت صنعت و معدن وتجارت دومین گزارش کیفی خودروسازان را به تازگی به مجلس ارسال کرده است.در همین زمینه روز گذشته سید علیرضا شجاعی سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از ارائه گزارش عملکرد صنعت خودرو بر اساس قانون ارتقای کیفیت خودرو به مجلس خبر داد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت اجرای قانون ارتقای کیفیت خودرو و سایر کالاهای صنعتی، افزود: چندی پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با ابلاغیه‌ای به معاونان خود خواستار اجرای کامل و هرچه سریع تر این قانون شده بود.

وی تصریح کردکه در این ابلاغیه وزیر به سازمان‌های تابعه دستور داده بود تا همکاری مناسب و کاملی را با سازمان استاندارد در زمینه اجرای دقیق این قانون در سطح کشور داشته باشند.مشاور وزیر صنعت‌، معدن و تجارت اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن این قانون اقدامات و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی شکل گرفت که نحوه روند و پیشرفت کار در قالب گزارش‌های ادواری منظم به کمیسیون‌های ذی‌ربط مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.