ایسنا- رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از کاهش حداقل۱۰ درصدی قیمت خودروهای وارداتی تا پایان سال جاری خبر داد.

حسین اردوخانی اظهار کرد: در چند ماه گذشته شرکت‌های واردکننده خودرو به یکباره قیمت محصولات را حداقل۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دادند، در حالی که دلیل خاصی برای این کار وجود نداشت. وی با بیان اینکه در حال حاضر خریدار چندانی در بازار این خودروها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ‌با وجود کاهش تقاضا، عرضه‌ خودروهای خارجی در بازار افزایش یافته و به دلیل کاهش تقاضا و افزایش عرضه مدتی است که قیمت این خودروها در حال کاهش است. او ادامه داد: کاهش تقاضای این خودروها در شرایطی است که در حال حاضر تعداد زیادی از این خودروها در گمرک موجود بوده و تعدادی نیز در راه ورود به کشور است، بنابراین عرضه این خودروها بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در چنین شرایطی در چند ماه باقی مانده تا پایان سال همچنان شاهد افزایش عرضه این خودروها به بازار بوده و به این ترتیب قیمت‌ها حداقل۱۰ درصد دیگر کاهش خواهد یافت. رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، تصریح کرد: نکته مهمی که خریداران باید بدانند آن است که با توجه به شدت عرضه، کاهش یا افزایش نرخ دلار هیچ تاثیری بر قیمت خودروهای وارداتی نداشته و حتی در صورت رشد بیش از حد نرخ دلار نیز همچنان شاهد کاهش قیمت‌ این خودروها خواهیم بود. اظهارات رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در حالی است که آمار گمرک نشان می‌دهد در هشت ماهه امسال ۲۵ هزار و ۳۱۰ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۵۳۶ میلیون دلار وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که میزان واردات ۳۱ هزار و ۱۲۳ دستگاه به ارزش ۶۴۳ میلیون دلار بوده به لحاظ تعداد ۶۸/۱۸ درصد، به لحاظ وزنی ۰۱/۱۷ درصد و به لحاظ ارزشی ۵۶/۱۶ درصد کاهش یافته است.

بر همین اساس، قیمت هر خودرو سواری وارداتی در هشت ماهه امسال ۲۱ هزار و ۱۸۸ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۶۱/۲ درصدی مواجه بوده است.