ایسنا - مدیر صنایع خودرویی ایدرو از تولید نخستین خودروی سواری فول هیبرید ایران تا دو سال آینده در صورت فراهم ‌بودن تقاضای مناسب برای آن خبر داد. سید رضا مفیدی مدیر صنایع خودرویی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اظهار کرد: سال گذشته با امضای توافقنامه همکاری مشترک بین وزارت صنایع و معادن وقت و معاونت علمی و فن‌آوری ریاست‌جمهوری برنامه‌ریزی دقیقی برای تولید خودروی هیبرید در کشور صورت گرفت.

وی با بیان اینکه طبق تقسیم کار صورت گرفته سازمان گسترش مسوولیت کمیته اجرایی تولید خودرو هیبرید در کشور را برعهده گرفته است، خاطرنشان کرد: در این راستا سازمان گسترش از سال گذشته نسبت به عقد قرار‌داد‌های لازم برای اجرای این پروژه به ویژه با دانشگاه‌ها اقدام کرده است.

وی ادامه داد: البته از سال‌های گذشته نیز برخی خودروسازان در زمینه‌ تولید خودروهای هیبریدی فعالیت‌هایی داشتند که با توافقنامه‌ سال گذشته سرعت حرکت آنها افزایش یافته است. مفیدی با بیان این‌که مهمترین نکته در پروژه تولید خودروی هیبریدی در کشور وجود تقاضای لازم برای تولید انبوه این خودروها است، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در صورت وجود تقاضای مناسب در بازار، اولین سواری فول هیبرید ایران تا دو سال آینده تولید شده و وارد بازار می‌شود.