ایرنا- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: وانت پیکان تاکنون بسیاری از استانداردهای لازم را کسب کرده و تا پایان سال نیزمابقی استانداردهای مورد نظر را کسب خواهد کرد.

جواد نجم‌الدین درباره امکان توقف خط تولید وانت پیکان، اظهار داشت: در زمان حاضر وانت پیکان شرایط به دست آوردن ۳۳ استاندارد دیگر از استانداردهای مورد نظر سازمان ملی استاندارد را دارد و تا آخر سال نیز باقی استانداردها را کسب خواهد کرد. وی افزود: تولید این خودرو ادامه خواهد یافت و به طور قطع ایران خودرو تلاش‌های لازم برای اخذ مجوزهای لازم برای شماره‌گذاری وانت بار را انجام خواهد داد.

با وجود تاکید چندی پیش رییس سازمان ملی استاندارد در گفت‌وگو با ایرنا مبنی براینکه وانت پیکان هشت مورد از استانداردهای ضروری برای شماره‌گذاری را ندارد و نمی‌توان شماره‌گذاری کرد، اما به تازگی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تداوم تولید خودرو وانت پیکان با مصوبه دولت خبر داد.

محمد صادق مفتح تاکید کرد: طبق این مصوبه شماره‌گذاری این خودرو نیز باید انجام شود.

نجم‌الدین همچنین درباره افزایش قیمت خودرو با توجه به افزایش نرخ دیه اعلام کرد: این افزایش قیمت با هماهنگی بیمه صورت گرفته و در اصل ۲۰۰ هزار تومانی که برای پرداخت حق بیمه به قیمت خودروها اضافه شده توسط بیمه به خودروسازان ابلاغ شده است.