ایسنا - مدیر ارتباط با مشتریان ایران‌ خودرو از امکان تجهیز خودرو‌های تولیدی به عیب‌های اتوماتیک در صورت فراهم‌ شدن زیرساخت‌های مربوطه در کشور خبر داد.

غلامرضا حاجی‌خانی اظهار کرد: قابلیت ردیابی خودروها به لحاظ جغرافیایی برای سرویس‌دهی و تعمیرات نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌های مربوطه در داخل کشور دارد. وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اقدامات لازم برای فراهم ساختن این زیرساخت‌ها مربوط به دستگاه‌هایی غیر از خودروساز است، خاطرنشان کرد: در صورت اجرای این طرح، کیت الکترونیکی ماهواره‌ای روی خودروهای تولیدی نصب خواهد شد.

او ادامه داد: در این طرح خودرو قابلیت عیب‌یابی خودکار را دارد. به عنوان مثال معایبی همچون بد کار کردن خودرو، کم شدن ورودی بنزین به موتور، کاهش باد تایر و امثال آن به صورت خودکار به وسیله خودرو شناسایی شده و از طریق ماهواره به مرکز مربوطه ارسال می‌شود.

مدیر ارتباط با مشتریان ایران‌ خودرو اضافه کرد: همچنین جدا از ارسال پیام به مرکز در صورت تشدید عیب خودرو، کیت الکترونیکی به راننده هشدار می‌دهد که در جهت رفع نقص اقدام کند. وی با بیان اینکه تجهیز خودرو‌ها به عیب‌یاب از راه دور نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که هنوز در ایران فراهم نیست، تصریح کرد: در صورت فراهم شدن این زیرساخت‌ها امکان نصب کیت ماهواره‌ای عیب‌یاب روی برخی خودرو‌های البته گران قیمت وجود دارد.

به گفته وی، طرح تجهیز خودروها به عیب‌یاب‌های اتوماتیک در ایران خودرو تدوین شده و جزو برنامه‌های استراتژیک این شرکت به شمار می‌رود که در صورت ایجاد زیرساخت‌های مربوطه اجرایی خواهد شد.