ایسنا- معاون سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تاکنون با موردی در خصوص غیرواقعی بودن گواهینامه‌های استانداردی خودروهای وارداتی مواجه نشده‌ایم.

بهادر کاظمی معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، در پاسخ به اینکه برخی اعلام کرده‌اند گواهینامه‌های استانداردی برخی خودروهای وارداتی غیرواقعی بوده است، اظهار کرد: تاکنون اصالت تمام گواهینامه‌های ارائه شده به این سازمان در خصوص استاندارد خودروهای وارداتی به تایید رسیده است. وی با بیان اینکه گواهینامه‌هایی که در زمینه خودروهای وارداتی ارائه می‌شود، ابتدا توسط یک شرکت بازرسی داخلی تایید اصالت می‌شوند، خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌های داخلی نمایندگی شرکت‌های بازرسی خارجی را داشته و از طرق مختلفی همچون مکاتبه، اصالت گواهینامه‌های خارجی صادره را بررسی می‌کنند.

کاظمی ادامه داد: همچنین در مواردی نیز اگرچه خودروهای وارداتی گواهینامه آزمون تست جاده‌ای را داشته‌اند، اما سازمان استاندارد به تشخیص خود برای بررسی بیشتر، آنها را ملزم به انجام آزمون تست جاده‌ای در آزمایشگاه ثالث می‌کند؛ بنابراین با توجه به روند تایید گواهینامه‌های کیفی ارائه شده برای ورود خودروهای خارجی به کشور تاکنون به موردی در خصوص غیرواقعی این گواهینامه‌ها برنخورده‌ایم.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: به هر حال سازمان ملی استاندارد ایران بر ضرورت راه‌اندازی مرکز آزمون تست جاده‌ای در کشور تاکید دارد. پیش از این یکی از مسوولان نیروی انتظامی اعلام کرده بود که برخی گواهینامه‌های ارائه شده برای واردات خودروهای خارجی به کشور غیرواقعی بوده است. این مقام مسوول خواستار ایجاد مرکز آزمون تست جاده‌ای در کشور شده بود.