ایسنا- دبیر انجمن خودروسازان تازه‌ترین تصمیم‌های کمیسیون زیربنایی دولت در خصوص ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای داخلی به یورو ۵ را اعلام کرد.

احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: طبق تصمیم‌های کمیسیون زیربنایی دولت، سال آینده سال ارتقای تدریجی (رمپینگ) استاندارد آلایندگی خودروهای داخلی به یورو ۴ خواهد بود؛ به‌گونه‌ای که تا پایان این سال همه خودروها با این استاندارد تولید خواهند شد. وی ادامه داد: در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ نیز استاندارد آلایندگی خودروهای داخلی همچنان یورو۴ باقی خواهد ماند و از ابتدای سال ۱۳۹۴ ارتقای تدریجی استانداردها به یورو ۵ آغاز شده و تا پایان این سال تکمیل می‌شود.

نعمت‌بخش افزود: به این ترتیب از ابتدای سال ۱۳۹۵ همه خودروهای تولید داخل در هر دو حوزه تجاری و سواری استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارا خواهند بود.

دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: طبق آنچه که کمیسیون زیربنایی دولت تکلیف کرده، جدول زمان‌بندی تولید خودروهای داخلی با استاندارد آلایندگی یورو ۴ و ۵ در آینده با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست تنظیم و اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، وزارت نفت متعهد شده از ابتدای بهمن‌ امسال سوخت متناسب با استاندارد یورو ۵ را در تهران توزیع کند. همچنین از ابتدای مهر سال ۱۳۹۱ در تمام کلان‌شهرهای کشور سوخت یورو ۵ توزیع خواهد شد و پس از آن توزیع این سوخت در شهرستان‌ها به تدریج صورت خواهد گرفت.