ایسنا- قائم‌مقام گروه خودروسازی سایپا با تشریح روند طراحی و تولید پلت‌فرم جدید این شرکت از عرضه اولین خودروی تولید شده با این پلت‌فرم تا سه سال آینده خبر داد. سعید فلاحی در خصوص زمان تولید پلت‌فرم جدید این شرکت اظهار کرد: در حال حاضر فعالیت در زمینه‌ طراحی موتور و گیربکس پلت‌فرم، جدید در دو نوع معمولی و اتوماتیک در جریان است.

وی با بیان اینکه پس از تعیین شدن مشخصات کلی موتور و گیربکس این پلت‌فرم، طراحی آن وارد مراحل بعدی در زمینه بدنه و کفی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در واقع عمده الزامات مربوط به آغاز طراحی بدنه و کفی خودرو در پلت‌فرم جدید مربوط به مشخصات قطعات اصلی آن به‌ویژه موتور و گیربکس است.

قائم مقام گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: بنابراین ابتدا باید مراحل کلی طراحی قطعات اصلی این پلت‌فرم نهایی شده و پس از آن طراحی بدنه و کفی محصول آغاز شود.

فلاحی با اشاره به اینکه تولید یک پلت‌فرم جدید یک جریان طولانی مدت سه تا چهار ساله است، تصریح کرد: مراحل طراحی و تولید پلت‌فرم جدید طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جریان است بنابراین طبق قولی که پیش از این داده‌ایم تا سه سال آینده اولین مدل خودرو تولید شده با این پلت‌فرم وارد بازار خواهد شد.

وی در خصوص قیمت خودروهای تولیدی با این پلت‌فرم اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که تا سه سال‌ آینده در حوزه‌های مختلف تولید محصول از جمله قیمت مواد اولیه و نرخ ارز صورت خواهد گرفت تعیین قیمت محصول در حال حاضر ممکن نیست.