خبرگزاری فارس- عضو کمیسیون صنایع مجلس در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر چینی بودن «کامیون ملی» گفت: دستگاه‌های دولتی در تدوین استراتژی صنعت خودرو باید تعریف مشخصی از خودروی ملی ارائه کنند تا مشخص شود به چه محصولی می‌توان نام «ملی» اطلاق کرد. حمیدرضا فولادگر اظهار کرد:‌ باید در استراتژی صنعت خودرو مشخص شود به چه محصولی می‌توان اصطلاح «ملی» داد.

وی ادامه داد: حتی در مورد سمند نیز این بحث مطرح است که با توجه به اینکه پلت‌فرم این خودرو همان پلت‌فرم پژو است آیا می‌توان نام «ملی» را برای این خودرو انتخاب کرد یا خیر.

وی تصریح کرد: در مورد تیبا نیز که مجموعه‌ای از ریو، تندر۹۰ و پراید است این ابهام وجود دارد که باید مشخص شود آیا به این محصولات می‌توان محصول «ملی» گفت یا خیر.

فولادگر تاکید کرد: در استراتژی توسعه خودرو باید تعریف «خودرو ملی» ارائه شود تا اگر تولیدکنندگان محصولی را با برند ایرانی در دنیا عرضه کردند شرکت‌های خارجی شکایتی نداشته باشند.

وی افزود: عنوان نام ایرانی برای کامیون چینی دنگ‌فنگ و همچنین کامیون هوو از جمله اقداماتی است که باید در مورد آن شفاف‌سازی انجام شود.

وی ادامه داد: خودروسازان باید بطور شفاف در مورد تولیدات خود توضیح دهند و بگویند انتقال تکنولوژی به چه صورت انجام شده و مشخص شود که پلت‌فرم، قوای محرکه، سیستم تعلیق، بدنه و قطعات به چه صورت تولید شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: پروژه‌ها نباید با عجله انجام شوند و در رونمایی محصولات نیز نباید تعجیلی صورت گیرد.