گروه خودرو - با افزایش نرخ دیه در پایان مهرماه سال جاری قیمت خودرو در نمایندگی‌ها به طور متوسط ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

بنابر اعلام بیمه مرکزی نرخ دیه از ۴۵ میلیون تومان به ۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه‌های عادی و ۹۰ میلیون تومان در ماه‌های حرام افزایش پیدا کرد. بر همین اساس علی اصغر سرایی نیا مدیر فروش شرکت ایران خودرو همزمان با افزایش نرخ دیه اعلام کرد که بیمه مرکزی از شرکت‌های خودروسازی خواسته است که از ابتدای آبان ماه قیمت‌های جدید بیمه شخص ثالث را در سیستم فروششان اعمال کنند. همزمان با اعلام نرخ جدید دیه این سوال برای بسیاری از مشتریان مطرح شد که تکلیف کسانی که قبل از آبان ماه مبادرت به

ثبت نام خودروکرده‌اند چه می‌شود؟ آیا نرخ جدید بیمه شخص ثالث در مورد آنها نیز اعمال می‌شود، که مدیر فروش شرکت ایران خودرو در همان زمان به خبرنگار ما گفته بود، که در مورد ثبت‌نام‌کنندگان مذکور، نرخ‌های قبلی اعمال خواهد شد. در همین حال روز گذشته برخی از مشتریانی که قبل از آبان ماه مبادرت به ثبت نام کرده بودند طی تماس‌هایی با دنیای اقتصاد از پیامک جدید ایران خودرو مبنی بر پرداخت مابه‌التفاوت نرخ بیمه شخص ثالث خبر دادند که علی اصغر سرایی نیا در این زمینه به خبرنگار ما گفت: نرخ جدید بیمه شخص ثالث در مورد مشتریانی که قبل از آبان ماه تکمیل وجه کرده بودند، اعمال نشد اما مشتریانی که به طور اقساط خودرو خود را دریافت کردند و تکمیل وجه نکردند مشمول نرخ جدید دیه خواهند شد. وی ادامه داد که پیامک‌های یاد شده نیز برای مشتریانی ارسال شده که مبادرت به تکمیل وجه خود تا قبل ازآبان ماه، نکرده بودند.