ایسنا - گروه خودروسازی بهمن مذاکرات با یک خودروساز چینی برای تولید یک سواری جدید در ایران را آغاز کرده است.

سواری مدنظر گروه بهمن برای تولید در ایران در کلاس +C است. این شرکت قصد دارد این سواری جدید را در دو مدل ۲۰۰۰ و ۱۶۰۰ سی.‌سی در ایران تولید کند. مصرف سوخت مدل ۱۶۰۰ سی‌.سی این خودرو کمتر از مدل ۲۰۰۰ آن بوده و با سطح قیمتی کمتری عرضه خواهد شد.

در حال حاضر سواری‌های زیادی در کلاس +C در ایران تولید می‌شود که از پرتیراژ‌ترین آنها می‌توان به انواع سمند تولیدی ایران خودرو اشاره کرد.

با این حال با توجه به آنکه تولید و طراحی پلت‌فرم سواری چینی مدنظر گروه بهمن، جدید و مربوط به دو سال اخیر است، این خودرو در مقایسه با سواری‌های در کلاس +C در حال تولید در ایران، خودرو به‌روزتری محسوب می‌شود. ظاهرا گروه خودروسازی بهمن قصد دارد این سواری چینی را با سطح قیمتی بیش از ۲۰ میلیون تومان تولید و وارد بازار ایران کند. در شرایطی که مذاکرات شرکت بهمن با این خودروساز چینی برای تولید سواری جدید همچنان در جریان است. پیش‌بینی می‌شود که این خودرو سال آینده تولید و روانه‌ بازار ایران شود. البته به جز سواری جدیدی که از چین در راه ایران است، در حال حاضر دو مدل سواری چینی متعلق به خودروسازی لیفان چین نیز توسط کرمان خودرو در ایران تولید می‌شود.