گروه خودرو - از آنجاکه پژو ۲۰۶ یکی از پرتیراژترین خودروهای تولید داخل به شمار می‌رود، امروز به سراغ مدل‌های صندوقدار (SD) رفته‌ایم، تا به بررسی مشخصات فنی آنها بپردازیم.

۲۰۶ صندوقدار که با ایده ایران خودرو و مشارکت شرکت پژو فرانسه به طراحی و تولید رسید، هم اکنون در شش تیپ مختلف به بازار کشور عرضه شده و در مقایسه با ۲۰۶‌هاچ بک، خودروی خانوادگی‌تر به شمار می‌رود. از میان این مدل‌های ششگانه، فقط V۲۰ موتوری ۱۵۰۰ سی سی دارد وv۱، V۲، V۸ ، V۹ و V۱۰، دارای موتوری ۱۶۰۰سی‌سی هستند که قدرتی معادل ۱۱۰ اسب بخار تولید می‌کنند.

حداکثر سرعت شش تیپ یاد شده، تا حدودی با یکدیگر متفاوت است، به نحوی که با v۱ و v۸ تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می‌توانید گاز دهید اما با v۹ تا ۱۸۹ و با V۱۰ و V۲ v۲۰ نیز می‌توان تا مرز ۱۷۰ کیلومتر در ساعت پدال گاز را فشرد.

از بین تیپ‌های مذکور، تنها v۹ اتوماتیک است و بقیه دستی به حساب می‌آیند.

همچنین میانگین مصرف ترکیبی V۸ و V۱ ۶/۶ لیتر، v۹، ۳/۷ لیتر، V۲ و V۱۰، ۴/۷ لیتر و v۲۰ نیز ۴/۶ لیتر است.

البته دو مدل V۲ و V۱۰ دوگانه سوز هستند.

از تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز( ABS )، تنظیم برقی آینه‌ها با گرمکن برای تیپ‌های V۲، V۸، V۱۰، V۹ و تنظیم صندلی به صورت دستی و همچنین وجود مه شکن عقب و جلو در همه تیپ‌ها اشاره کرد.

این خودرو در مدل صادراتی خود دارای آپشن‌هایی مانند چراغ اسپرت عقب، قطعات همرنگ بدنه، رینگ آلومینیومی و سپر جلوی اسپرت است. هم اکنون در بازار، V۸ با قیمت ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، V۲۰ با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و V۹ نیز با قیمت ۲۱ میلیون تومان به فروش می‌رسند. قیمت سایر مدل‌های صندوقدار ۲۰۶ به دلیل کمبود عرضه، چندان مشخص نیست.