گروه خودرو- اگرچه از یکشنبه گذشته و در پی اعمال نرخ جدید بیمه شخص ثالث، به طور متوسط حدود ۲۰۰ هزار تومان به قیمت خودروهای داخلی افزوده شد، اما این موضوع تاثیر خاصی بر رشد قیمت‌ها در بازار نداشت.

آن طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت می‌گویند، در حال حاضر خرید و فروش خودرو رونق چندانی ندارد و اگر هم قیمتی بالا و پایین می‌شود، بیشتر به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار است. به گفته فعالان بازار، ‌این هفته در بین خودروهای داخلی، بیشتر مدل‌های پژو ۲۰۶ تثبیت قیمت را تجربه کردند و تنها مدل‌های V۹ و تیپ دو ارزان شدند. در حال حاضر، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمتی معادل ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود، که‌ این موضوع از کاهش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت آن حکایت دارد. در بین دیگر مدل‌های ۲۰۶، هم اکنون تیپ ۳ ‌این خودرو قیمتی برابر با ۱۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان دارد و تیپ ۵ نیز ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ ۶ نیز که اتومات به حساب می‌آید، ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

همچنین V۹ نیز به عنوان مدل صندوقدار و اتومات پژو ۲۰۶، قیمتی برابر با ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را داراست. اما در بین دیگر مدل‌های پژو، هم‌اکنون مدل اتومات آن ۲۳ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد و نوع دنده‌ای‌ آن نیز قیمتی برابر با ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دارد.

اما سری هم به سمند و پارس بزنیم. هم اکنون مدل LX مالتی پلاکس سمند قیمتی برابر با ۱۵ میلیون تومان دارد و سورن ELX نیز ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

همچنین پژوپارس مدل سال اتومات نیز ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. از سوی دیگر سوزوکی گرندویتارا همچنان قیمتی حبابی دارد و مدل کلاس ۸ و اتومات آن، ۵۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

به سایپا و پارس خودرو برویم و ببینیم اوضاع قیمت آنها در بازار‌این هفته به چه شکل بوده است.

آن طور که خبر می‌رسد، در بین محصولات سایپا، ریو در حال حاضر ۱۴ میلیون و ۹۰۰هزارتومان قیمت دارد و پراید ۱۳۲ نیز هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سایپا ۱۱۱ نیز که همان مدل‌هاچ بک پراید محسوب می‌شود، نه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد و تیبا نیز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین از بازار پارس خودرو نیز خبر می‌رسد که ماکسیمای اتومات ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و نوع دنده‌ای آن نیز ۳۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین مگان اتومات ۲۰۰۰ سی سی نیز ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. مگان ۱۶۰۰ سی سی E۲ هم ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. در حال حاضر فاصله زیادی بین قیمت کارخانه و بازار مگان ۲۰۰۰ سی‌سی به چشم می‌آید. اما در بین دیگر محصولات پارس خودرو، تندر-۹۰ مدل E۲ با قیمتی معادل ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. تندر پارس خودرو اگرچه مدتی است تثبیت قیمت را تجربه می‌کند، اما به اعتقاد فعالان بازار، قیمت فعلی آن کاذب است و از نامتعادل بودن عرضه و تقاضای ‌این خودرو ناشی می‌شود. همچنین آن طور که خبر می‌رسد، تندر-۹۰‌ایران خودرو نیز در مدل E۲ قیمتی برابر با ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دارد و مدل E۱ نیز ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

بازار وارداتی‌ها و مونتاژی‌ها

سری هم به بازار خودروهای وارداتی و مونتاژی بزنیم.

بنابر اخبار رسیده از بازار، مزدا۲ افزایش قیمت را تجربه کرده است، به نحوی که هم اکنون با قیمتی برابر با ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین هیوندایی IX۵۵ نیز قیمتی برابر با ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. همچنین تویوتا لندکروز هم اکنون ۱۲۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.‌این خودرو طی یک سال و نیم گذشته نزدیک به ۳۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. کیاموهاوی نیز که در چند هفته گذشته رشد قیمتی زیاد را به خود دیده، هم‌اکنون قیمتی برابر با ۸۳ میلیون تومان دارد. در بین دیگر خودروهای وارداتی، مزدا۳ نیز با قیمتی معادل ۴۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و تویوتا پرادو نیز ۱۱۲ میلیون‌تومان به فروش می‌رسد.

همچنین کیاسراتو نیز ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد و هیوندای جنسیس نیز ۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. سورنتو مدل ۲۰۱۲ نیز قیمتی برابر با ۸۵ میلیون تومان را داراست و اسپورتیج ۲۰۱۲ هم ۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. سوناتا و مورانو هم به ترتیب ۶۶ میلیون و ۱۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسند. نیسان قشقایی نیز ۶۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین هیوندایی i۳۰، ۴۶ میلیون تومان قیمت دارد و اپتیما هم ۴۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

آن طور که خبر می‌رسد، در بین خودروهای مونتاژی کشور نیز هیوندای ورنای اتومات با جهشی یک میلیونی، ۲۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. آوانته اتومات نیز ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنین لیفان ۶۲۰ نیز که خودرویی چینی به شمار می‌رود، ۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. دیگر چینی بازار یعنی MVM مدل X۳۳ نیز ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.