ایکوپرس - توسعه بازارهای جدید در اروپای غربی، نگرش تازه به سبد محصولات صادراتی و تنوع بخشی براساس توانمندی تولید، از جمله راهکارهای ایران خودرو برای حفظ مزیت رقابتی در بازار است. میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در کیفیت و توسعه محصول، در حاشیه بازدید از غرفه ایران خودرو در نمایشگاه اوکراین با بیان این مطلب گفت: بازار اوکراین بازار بکری برای خودروسازان ایرانی است.

وی از برنامه ریزی ایران خودرو برای صادرات محصولات جدید ایران خودرو از جمله رانا و دنا به بازار اوکراین خبر داد و اظهار کرد: طی دو سال اخیر برنامه‌های صادراتی ایران‌خودرو مورد بازنگری قرار گرفت و در پی آن بازارهای منطقه و کشورهای همسایه و همچنین ارتقای سهم برند ملی، تمرکز کانون توجه ایران خودرو شد.

سلیمانی تصریح کرد: در این میان، عراق به دلایل گوناگون از جمله سهولت دسترسی و نیاز بازار و مشترکات ناشی از هم جواری، به عنوان یک بازار مهم برای محصولات ایران‌خودرو درآمد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: از آنجا که برخی بازارهای صادراتی مانند ترکیه، روسیه و اروپا از استاندارد آلایندگی یورو۴ تبعیت می کنند، که بالاتر از استاندارد ملی ایران و کشورهای منطقه است، ایران خودرو استاندارد محصولات صادراتی را به یورو۴ ارتقا داده است.