ایلنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص تمدید فرصت نصب ایربگ بر روی خودروهای تولید داخل تا پایان سال‌جاری از سوی موسسه استاندارد گفت: براساس قانون مقرر شده بود که خودروسازان تا آبان ماه تمامی تولیدات خود را به نصب یک ایربگ مجهز کنند که این تاریخ به تعویق افتاد و زمان جدیدی برای آن تعیین شد. به دنبال آخرین تصمیمات مقرر شد که از ابتدای دی ماه تمام خودرو‌ها به ایربگ مجهز شوند، امروز نیز باید به فرصت زمانی تعیین شده عمل شود. علی اصغر یوسف نژاد با تاکید بر اینکه متاسفانه چندین بار زمان الزام خودروسازان به نصب ایربگ به دلایل و بهانه‌های مختلف به تعویق افتاده است، افزود: تمدید دوباره مهلت نصب ایربگ به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، آن هم در خصوص مساله‌ای که به طور مستقیم با حقوق مصرف‌کنندگان در ارتباط بوده و تعدی از آن خسارت‌های جانی و مالی برای مردم به همراه دارد. یوسف‌نژاد ادامه داد: در این خصوص دستگاه‌های کنترلی و نظارتی باید پاسخگو باشند. ما انتظار داریم در هفته استاندارد معیارهای بخش استاندارد بیش از پیش مورد توجه و تاکید مسوولان مربوطه قرار داشته باشد نه اینکه باز هم شاهد کوتاه آمدن از اعمال استانداردهای خودرو باشیم.

به گفته وی، مصرف‌کنندگان تا امروز به اندازه کافی تاوان عدم برخورد جدی مسوولان مربوطه با تولیدکنندگان و عدم اجرای قوانین را دیده‌اند، بیش از این صلاح نیست که مردم از کوتاهی دستگاه‌های نظارتی آسیب ببینند.

یوسف‌نژاد همچنین اذعان داشت: حتما اعضای کمیسیون صنایع مجلس در جلسه آتی این کمیسیون به مساله مذکور به طور جدی رسیدگی خواهند کرد.