گروه خودرو - تسهیل در روند واردات خودرو در حالی به معاونت توسعه بازرگانی سپرده شده که این معاونت موظف به حداقل رساندن تفاوت قیمت خودروهای وارداتی بین بازار و نمایندگی نیزشده است. شهرام میرآخورلو مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گفت و گو با خبرنگار ما در این زمینه اظهار داشت: تفاوت قیمت خودروهای وارداتی در بازار و نمایندگی‌ها موجب شده تا تدوین ساز و کاری جدید برای بازار وارداتی‌ها به معاونت توسعه بازرگانی سپرده شود تا به این طریق روند کسب و کار در بازار وارداتی‌ها تسهیل شود. میرآخورلو در پاسخ به این پرسش که به منظور تسهیل در بازار خودروهای وارداتی آیا آیین نامه واردات خودرو نیز تغییر خواهد کرد، افزود: علاوه بر بررسی روند بازار خودروهای وارداتی، بررسی موانع وارداتی نیز به معاونت توسعه بازرگانی سپرده شده که با این شرایط احتمالا برخی از بندهای آیین نامه واردات خودرو که روند واردات را با مشکل مواجه کرده تغییر می کند.براساس آئین‌نامه واردات خودرو که اوایل تابستان سال جاری تدوین و اجرایی شد، واردکنندگان ملزم به حمل از مبدا، افزایش مدت زمان گارانتی و رعایت استانداردهای اروپایی هستند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که علاوه بر دو شرکت کیا و هیوندایی آیا نمایندگی دیگری نیز درخواست افزایش قیمت به این سازمان را داده است افزود: شرکت ایرتویا نیز علاوه بر دو شرکت مذکور درخواست تغییر قیمت داد که با افزایش ۴درصدی قیمت محصولات این شرکت موافقت شد.

به گفته میرآخورلو علاوه بر شرکت‌های مذکور شرکت مدیران خودرو نیز درخواست افزایش قیمت خود را به کمیته قیمت‌گذاری خودرو ارائه کرده که در جلسه بعدی کمیته درخواست این شرکت به همراه گروه بهمن بررسی خواهد شد.