ایسنا - در شرایطی که قیمت جدید سواری مزدا۳ و مزدا۲ به زودی مشخص خواهد شد، احتمال فراتر رفتن قیمت برخی مدلهای این خودرو از مرز ۵۰ میلیون تومان وجود دارد.

طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، در جلسه آینده کمیته قیمت‌گذاری خودرو در خصوص قیمت‌ جدید این خودرو نیز تصمیم‌گیری خواهد شد. گروه خودروسازی بهمن حدود دو ماه پیش درخواست افزایش قیمت دو مدل خودروی مزدا ۳ و مزدا ۲ را به کمیته قیمت‌گذاری خودرو ارائه کرده بود.

در حال حاضر مدل تیپ ۳ خودروی مزدا ۳ در نمایندگی‌های گروه بهمن به قیمت ۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. قیمت تیپ ۲ این خودرو نیز ۴۷ میلیون تومان است. مدل تیپ یک این خودرو در نمایندگی‌های فروش موجود نیست.

اما در خودرو مزدا ۲ نیز تنها مدل تیپ ۲ آن موجود بوده و به قیمت ۳۵ میلیون تومان عرضه می‌شود. نکته قابل توجه در قیمت مزدا ۲و۳ یکسان بودن قیمت کارخانه‌ای و بازار این خودروهاست.

ظاهرا گروه خودروسازی بهمن در حوزه محصولات سواری تولیدی خود تنها برای دو مدل مزدا ۳ و مزدا ۲ آن هم به میزان رشد قیمت ین، در حدود پنج درصد قیمت فعلی درخواست افزایش قیمت داشته است. در صورت موافقت کمیته قیمت‌گذاری خودرو با این درخواست، قیمت مدل تیپ ۳ مزدا۳ مرز ۵۰ میلیون تومان را رد خواهد کرد. حدود پنج ماه پیش نیز این خودرو افزایش قیمت چند میلیونی را تجربه کرده بود. پیش از این کمیته قیمت‌گذاری خودرو با افزایش میانگین دو درصدی برخی محصولات سایپا از جمله محصولات خانواده X۱۰۰ و ریو موافقت کرده است. گروه خودروسازی ایران خودرو نیز به دنبال طرح مشکلات خود در جلسه آتی کمیته قیمت‌گذاری خودرو و دریافت مجوز افزایش قیمت برخی محصولات خود از این کمیته است. گروه بهمن در برنامه سال جاری خود تولید سه هزار دستگاه مزدا ۲ و حدود شش هزار و۵۰۰ دستگاه مزدا ۳ را پیش‌بینی کرده است. در حال حاضر سواری مزدا ۲ در دو مدل تیپ ۱ و ۲ و مزدا ۳ در سه مدل تیپ ۱، ۲ و ۳ تولید می‌شود. خودرو مزدا ۳ جدید این شرکت با موتور ۱۶۰۰ سی.سی نیز در شش ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

با توجه به این‌که موتور مزدا ۳ فعلی این شرکت۲۰۰۰ سی.سی است، قیمت مزدا ۳ جدید تولیدی گروه بهمن با توجه به موتور۱۶۰۰ سی‌.‌سی آن کمتر از مزدا ۳ فعلی خواهد بود.