گروه خودرو - ظاهرا داستان افزایش قیمت خودرو پایان‌ناپذیر است، چرا که این بار خودروسازان به منظور تغییر قرارداد با قطعه‌سازان درخواست تشکیل کمیته قیمت‌گذاری را مطرح کرده اند که این جلسه ۱۵ مهر ماه تشکیل خواهد شد. ساسان قربانی دبیر انجمن قطعه‌سازان ضمن اشاره به برگزاری جلسات متعددی که با خودروسازان به منظور تغییر قرارداد با قطعه‌سازان برگزار کردند، از انتقال ۷۵ درصد از افزایش قیمت جدید خودرو به قطعه‌سازان خبر داده و می‌گوید:

در جلساتی که با حضور مدیران دو شرکت بزرگ خودروسازی برگزار شد خودروسازان متعهد شدند که در صورت موافقت با افزایش مجدد قیمت خودرو ۷۵ درصد از قیمت جدید را به قطعه‌سازان منتقل کنند؛ چرا که ۷۵ درصد از هزینه‌های تولید خودرو به قطعه مربوط می‌شود.

به گفته قربانی، با پذیرش افزایش قیمت خودرو بلافاصله قرارداد خودروسازان با قطعه‌سازان تغییر خواهد کرد و قیمت‌های جدید اعمال خواهد شد.

دبیر انجمن قطعه سازان در پاسخ به این پرسش که آیا خبر عدم عقد قرارداد برخی از قطعه سازان با خودروسازان صحت دارد نیز عنوان کرد: عدم عقد قرارداد به معنی تمرد برای همکاری نبوده بلکه ادامه روند کنونی برای قطعه سازان مقرون به صرفه نیست، به همین دلیل نیز هم اکنون برخی از قطعه سازان از تولید دست کشیده‌اند و تعداد محدودی قطعه‌ساز مشغول به فعالیت هستند.

به گفته دبیر انجمن قطعه‌سازان، میانگین درخواست افزایش قیمت قطعه‌سازان ۱۰ تا ۲۰ درصد بوده که البته در واحدهای مختلف با توجه به نوع قطعه تولیدی متفاوت است.