فارس - رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا از آمادگی پلیس برای خروج خودروهای فرسوده سنگین و نیمه سنگین در سراسر کشور خبر داد.

سرهنگ احمد رستمی اظهار کرد: برابر قانون سیاست‌گذاری خروج خودروهای فرسوده بر عهده ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت است و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا فرآیند قانونی اسقاط را بر اساس آیین نامه جدید راهنمایی و رانندگی دنبال می‌کند. وی گفت: سال گذشته بیشتر برنامه‌ریزی‌ها روی اسقاط خودروهای سواری متمرکز بود که طی آن حدود یک میلیون وسیله نقلیه سبک و وانت بار از شبکه خارج و از تسهیلات دولتی استفاده کردند اما در سال جاری ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در جلساتی که با پلیس راهنمایی و رانندگی برگزار کرد برنامه‌ها را به سمت اسقاط خودروهای نیمه‌سنگین و سنگین هدایت کرده است.

رستمی ادامه داد:‌ در برنامه‌ریزی صورت گرفته اتوبوس‌ها و کامیون‌ها در رتبه خودروهای سنگین و مینی‌بوس، ون و کامیونت در رتبه خودروهای نیمه سنگین قرار گرفته‌اند.

وی بیان داشت: هم اکنون پلیس راهنمایی و رانندگی در تمامی استان‌ها به ویژه تهران آمادگی کامل را برای خروج خودروهای فرسوده سنگین و نیمه سنگین دارا است.

رستمی در پاسخ به این سوال که آیا هم اکنون طرح ممنوعیت تردد در دستور کار قرار دارد یا خیر گفت: بر اساس دستور مجلس طرح ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده مسکوت مانده و هم اکنون ماموران اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی درون شهری تنها با خودروهایی که دارای نقص فنی مستمر هستند برخورد خواهند کرد.

وی بیان داشت: اگر خودرویی با این شرایط ملاحظه شود علاوه بر اعمال قانون، متوقف و به تعمیرگاه اعزام خواهد شد.