ایسنا- مجید شیخانی قائم‌مقام خورویی گروه بهمن، در مورد آخرین وضعیت خط تولید شرکت بهمن در خوزستان که به‌زعم وی قطب سوم خودروسازی کشور را شکل خواهد داد، گفت: در حال حاضر، مشغول مذاکره با چند شرکت خارجی در زمینه طراحی و تولید یک برند جدید سواری در ایران هستیم. وی با بیان این‌که شرکت‌های طرف مذاکره چینی هستند، اظهار کرد: هدف ما از این مذاکرات شراکت با یک شریک خارجی است و درحال حاضر مشغول برطرف‌کردن مسائل مالی پیش‌رو هستیم و امیدواریم مسائل مالی و فنی تا پایان امسال حل و فصل شود.

قائم‌مقام خودرویی گروه بهمن در مورد طرف‌های خارجی مذاکره برای ایجاد برند جدید خودرو سواری گفت: مشغول مذاکره با دو شرکت چینی برای طراحی پلت‌فرم جدید هستیم که به صورت اختصاصی برای کشور ما طراحی می‌شود و در زمینه تولید هم مقدمات مذاکره با یک شرکت تولید‌کننده چینی در حال انجام است.

وی بیان کرد: برای طراحی پلت‌فرم جدید شرکتی تشکیل می‌شود که ۴۰ درصد سهام آن متعلق به گروه بهمن و ۴۰ درصد متعلق به طرف چینی خواهد بود. سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هم ۲۰ درصد سهام باقیمانده را در اختیار خواهد داشت. سهام شرکت تولید‌کننده خودرو هم به احتمال زیاد به صورت ۵۱ درصد بهمن و ۴۹درصد در طرف خارجی توزیع خواهد شد.

این مقام مسوول در گروه بهمن در مورد ظرفیت نهایی این پروژه گفت: ظرفیت نهایی تولید خودرو‌ سواری در این پروژه ۳۰۰ هزار دستگاه به صورت سالانه خواهد بود. برای ورود به فاز تولید خودرو‌های تجاری هم فعلا در حال مذاکره هستیم و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به نتیجه برسیم.

شیخانی در پایان گفت: احتمال می‌رود فاز تولید خودرو تجاری را در خرمشهر آغاز کنیم که ظرفیت آن در کلاس کشنده حدود چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه در سال خواهد بود، اما هنوز در مورد تولید در کلاس‌های دیگر تصمیم‌گیری نشده است.

اواخر سال گذشته طی حکمی از سوی وزیر وقت صنایع و معادن، سید مجیدهدایت (رییس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) ماموریت یافت که در راستای افزایش رقابت‌پذیری و توسعه محصولات جدید در کشور در قالب یک شرکت حقوقی مستقل نسبت به طراحی و تولید یک خودروی کاملا ایرانی با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در استان اصفهان از قبیل طراحی و تولید قطعات، مجموعه‌ها، بدنه و برند اقدام کند. در این راستا تاکنون نام دو استان بیش از سایرین برای ایجاد این قطب مطرح شده که یکی اصفهان است و دیگری خوزستان.