افزایش قیمت در خانواده پژو 206

گروه خودرو- اگرچه در ماه رمضان به سر می‌بریم و بازار خودرو دارای رونق چندانی نیست، اما آن طور که خبر می‌رسد برخی خودروهای داخلی و خارجی با افزایش قیمت در این هفته روبه‌رو شده اند. در این بین می‌توان به گران شدن انواع پژو ۲۰۶ و تویوتا اوریون اشاره کرد. البته به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، بازار خودرو در دو سه مورد نیز کاهش قیمت را طی هفته جاری تجربه کرده است. افزایش قیمت در خانواده پژو ۲۰۶

آن طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت می‌گویند، این هفته خانواده پژو ۲۰۶ با افزایش قیمت مواجه شدند و در این بین، تیپ ۵ بیشترین رشد قیمت را به خود دید. این محصول هم اکنون ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. ۲۰۶ تیپ ۳ نیز دارای قیمتی برابر با ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و تیپ ۶ هم که دنده اتومات به حساب می‌آید، ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. به گفته فعالان بازار، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هم که حدود ۲۰۰ هزار تومان گران شده، هم اکنون ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. در بین صندوقدارهای ۲۰۶ نیز مدل V۹ قیمتی برابر با ۲۰ میلیون تومان را داراست.

از ۲۰۶ بگذریم و سری هم به «پژو ۲۰۷ آی» بزنیم. به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، هم اکنون مدل دنده‌ای ۲۰۷ با قیمت ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، که این موضوع از افزایش ۳۰۰ هزار تومانی این محصول حکایت می‌کند. همچنین ۲۰۷ اتومات نیز ۲۱ میلیون تومان قیمت دارد.جدای از ۲۰۶ و ۲۰۷، دیگر محصول ایران خودرو که این هفته گران شد، سمند LX است، خودرویی که البته کیسه هوا (ایربگ) دارد. این محصول هم اکنون ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. دیگر مدل سمند به نام سورن ELX نیز ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

افت قیمت ۱۰۰ هزار تومانی ریو

اما از بازار خودروهای گروه سایپا خبر می‌رسد که این هفته ریو ارزان شده و تندر-۹۰ نیز افزایش قیمت را تجربه کرده است. ریو با ۱۰۰ هزار تومان افت قیمت، هم اکنون ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. سایپا ۱۳۲ نیز هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و پراید مروارید هم هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

تیبا نیز همچنان با قیمتی زیر کارخانه یعنی ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. از بازار تندر-۹۰ پارس خودرو نیز خبر می‌رسد که مدل E۱ آن ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود و تندر E۲ هم ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد. این موضوع در شرایطی است که تندر E۲ ایران خودرو ۲۰۰ هزار تومان ارزانتر است.

در بین سایر محصولات پارس خودرو، هم اکنون ماکسیمای اتومات قیمتی برابر با ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد و نوع دنده‌ای آن نیز ۳۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین مگان ۲۰۰۰ سی سی نیز ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

آزرا گران شد

به بازار خودروهای وارداتی برویم و نگاهی نیز به قیمت آنها بیندازیم. آن طور که خبر می‌رسد، هیوندای آزرا با جهشی سه میلیون تومانی هم اکنون ۶۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. هیوندای سوناتا نیز ۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد و IX۵۵ نیز با توجه به افت قیمت خود، ۸۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در بین محصولات کیا نیز اسپورتیج قیمتی برابر با ۷۶ میلیون تومان دارد و موهاوی نیز ۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. اپتیما هم ۴۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. آن طور که از بازار خبر می‌رسد، تویوتا کرولا قیمتی برابر با ۴۴ میلیون تومان دارد و کمری GLX با قیمت ۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. پرادو هم با رشد قیمتی یک میلیونی، ۱۱۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. لندکروز هم ۱۲۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.