گروه خودرو - سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش ۵ درصدی قیمت محصولات دو شرکت واردکننده به شرط افزایش عرضه در بازار موافقت کرد.

شهرام میرآخورلو، مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام این خبر اظهار داشت: افزایش قیمت خودروهای وارداتی در بازار که به دلیل کاهش عرضه به وجود آمد، موجب شد تا سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با درخواست افزایش ۵ درصدی قیمت دو شرکت آسان موتور و اطلس‌خودرو به شرط افزایش عرضه این دو شرکت در بازار موافقت کند. به گفته وی، هم اکنون افزایش عرضه در بازار موجب شده تا قیمت برخی خودروهای وارداتی در بازار دو تا سه میلیون کاهش یابد که با ادامه این روند به طور حتم شاهد کاهش بیشتر قیمت خودروهای وارداتی در بازار خواهیم بود.

میرآخورلو در ادامه از ارائه پرونده تخلف یک شرکت واردکننده به سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد و افزود: یک شرکت وارداتی نیز بدون هماهنگی، اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده بود که علاوه بر تشکیل پرونده، شرکت مذکور ملزم به بازگرداندن قیمت محصولات خود شد.

میرآخورلو همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا اخبار اعلام شده در خصوص انبار خودروهای وارداتی از سوی واردکنندگان صحت دارد نیز عنوان کرد: شرایط به وجود آمده برای ثبت سفارش در سال گذشته موجب شد تا برخی از واردکنندگان اقدام به انبار خودروهای وارداتی کنند که این امر کاهش عرضه در بازار را به همراه داشت، اما در سال جاری انبار تمام واردکنندگان کنترل و شرکت‌ها ملزم به ترخیص خودروهای انباری هستند.