واحد مرکزی خبر - عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: حدود۶۰ درصد قطعات خودروهای تندر-۹۰ و ۲۰۶ در داخل کشور ساخته می‌شود.

نجفی منش افزود: کیفیت قطعات ساخت داخل مشابه و در بعضی موارد بهتر از قطعاتی است که از کشورهای چین و هند وارد می‌شوند. وی با بیان اینکه کیفیت قطعات تولیدی قطعه‌سازان را خودروسازان و شرکت‌های بازرسی، کنترل می‌کنند، اضافه کرد: ورود خودروهایی مانند تندر۹۰ به بازار و ساخت بیشتر قطعات این خودرو و خودروی۲۰۶ که جزو خودروهای با کیفیت هستند امتیازی برای قطعه‌سازان محسوب می‌شوند.

نجفی منش گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزدها و هزینه‌های حمل‌ونقل از۱۰ تا ۲۰ درصد، انجمن قطعه‌سازان، خواستار همین مقدار افزایش قیمت در کل قطعات تولیدی شد؛ اما خودروسازان با عنوان کردن ثابت ماندن قیمت خودرو، این افزایش را نپذیرفتند.

وی افزود: قطعاتی که پارسال، سود۵ درصدی برای قطعه‌سازان داشت امسال با ۷ درصد ضرر عرضه می‌شود و اگر قیمت‌ها اصلاح نشود قطعه‌سازان با مشکل مواجه خواهند شد.

نجفی منش اضافه کرد: اگر قیمت خودروها بدون دخالت دولت و به صورت رقابتی تعیین شود دست واسطه‌ها کوتاه می‌شود که هم به نفع خودروساز و هم به نفع قطعه‌ساز خواهد بود و نیز مواردی مانند اختلاف دو میلیون تومانی در قیمت کارخانه‌ای و بازار خودرویی را در کلاس۱۴ میلیون تومانی شاهد نخواهیم بود.