تئوری لوتوس

باتری «تئوری ۱» به‌نسبت کوچک است و می‌تواند ۷۰کیلووات‌ساعت انرژی ذخیره کند. لوتوس می‌گوید خودرو با هر بار شارژ تا ۲۵۰مایل (۴۰۲کیلومتر) حرکت می‌کند. قدرت این کانسپت ۹۶۰اسب‌بخار، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش کمتر از ۲.۵ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۲۰کیلومتر در ساعت اعلام شده است. درهای «تئوری ۱» با شیوه‌ای تازه رو به عقب و بالا باز می‌شود. صندلی راننده وسط است و دو صندلی در اطراف راننده برای دو سرنشین دیگر گذاشته شده است. صندلی‌ بالش‌های کوچکی دارد که با پر و خالی شدن پیام‌هایی به راننده می‌دهد. مثلا باد کردن بالش‌های سمت چپ یا راست راننده را راهنمایی می‌کند که به چپ یا راست بپیچد یا درباره نقطه کور خودرو به او هشدار دهد.

«تئوری ۱» یک نمایشگر داخل فرمان و یک نمایشگر زیر شیشه جلو دارد. بخشی از اطلاعات هم روی شیشه جلو به راننده نشان داده می‌شود. نمایشگرها طوری طراحی شده‌اند که راننده با کمترین حرکت چشم اطلاعات را ببیند.

خودرو همچنین در سطح چهار خودران است و چهار رادار لیزری و شش دوربین با دقت بالا دارد. پشت سری صندلی‌ها با پرینتر سه‌بعدی ساخته شده و سیستم صوتی خودرو داخل آنهاست. لوتوس می‌گوید این سیستم صوتی با توجه به سرعت خودرو صدا را تنظیم می‌کند و کیفیتش به‌خوبی صدای استودیوی ضبط موسیقی است.لوتوس اکنون یکی از زیرمجموعه‌های جیلی، خودروساز چینی است و بر ساخت خودرو‌های اسپرت لوکس تمرکز کرده است. لوتوس علاوه بر دو مدل اسپرت، یک شاسی‌بلند و یک سدان هم در محصولاتش دارد.

نام مدلی که قرار است براساس کانسپت «تئوری ۱» ساخته شود هنوز اعلام نشده، اما فعلا در کارخانه «تایپ ۱۳۵» نامیده شده است. تایپ ۱۳۵ قرار است جانشین امیرا (Emira)، آخرین مدل بنزینی کارخانه شود و گفته می‌شود قیمت پایه‌اش حدود صدهزار دلار است.