ایکوپرس- مدیرعامل ایران خودرو گفت: رانا و وانت تندر۹۰ تا پایان سال جاری و دنا در اوایل سال ۹۱ روانه بازار خواهد شد.

جواد نجم‌الدین در مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت ایران خودرو از رشد سودآوری این شرکت در سه ماه آخر سال ۸۹ خبر داد و گفت: در سال گذشته تولیدات شرکت به ۷۴۸ هزار و ۶۹۰ دستگاه رسید و تعداد فروش خودروی سواری در مجموعه شرکت‌های گروه نیز در سال گذشته ۷۵۹ هزار و ۳۱۰ دستگاه بوده است. وی ادامه داد: نصب کیسه هوای راننده روی تمام خودروهای سواری، نصب ترمز ABS روی خودروهای جاری شرکت و آغاز نصب سیستم مالتی پلکس روی سورن از جمله اقدامات انجام شده در سال ۸۹ است.

نجم‌الدین طراحی و توسعه دو پلت‌فرم کاملا جدید با بهره‌گیری از فناوری روز جهانی و افزایش تولید موتورهای کم مصرف را مهمترین برنامه استراتژیک ایران خودرو دانست و افزود: رانا و وانت تندر۹۰ از محصولات جدید ایران‌خودرو تا پایان سال جاری و دنا در اوایل سال ۹۱ روانه بازار خواهند شد.

وی تصریح کرد: وانت سمند که توسط مهندسان مرکز تحقیقات ایران خودرو طراحی شده، در آینده جایگزین وانت باردو خواهد شد. مدیر عامل ایران خودرو ارتقای مجموعه‌های خودروسازی و قطعه سازی را بستر بهبود وضعیت اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد قطعات پژو ۴۰۵، پارس و سمند در داخل کشور تامین و به زودی بیش از ۹۰ درصد قطعات سایر محصولات این شرکت، از جمله پژو ۲۰۶ نیز داخلی سازی می‌شوند.

نجم‌الدین از طراحی و توسعه دو پلت‌فرم کاملا جدید و ۱۰ محصول در آینده خبر داد و گفت: از سال ۹۰ به بعد هر سال حداقل سه محصول جدید و دو مدل سال عرضه می‌شود و تا چند سال دیگر تمامی محصولات با محصولات جدید جایگزین خواهد شد وی گفت: درسال ۸۹ تعداد نمایندگی‌های ایران خودرو به ۸۷۹ نمایندگی رسید که ۱۰۰ نمایندگی نسبت به سال قبل افزایش نشان می‌دهد و همچنین ۷۹۷ مجوز برای ایجاد نمایندگی جدید صادر شده است.

وی افزود: درسال ۸۹ تعداد ۲۶ نمایندگی لغو امتیاز و ۴۶ نمایندگی تعلیق شده و ۴۷ نمایندگی اخطار گرفتند و تعداد نمایندگی‌های رتبه یک از یک مورد درسال ۸۷ به ۴۱ نمایندگی افزایش یافت.