گروه خودرو- در شرایطی که اصفهانی‌ها خود را برای میزبانی از قطب سوم خودروسازی کشور آماده کرده‌اند، مسوولان «گروه بهمن» اعلام کردند این قطب متعلق به آنها است و در شهرهای اهواز و خرمشهر ایجاد خواهد شد. آن طور که قائم مقام خودرویی «گروه بهمن» در نشست خبری خود اعلام کرد، این شرکت بخش خصوصی قصد دارد قطب سوم خودروسازی را در شهر اهواز ایجاد کند. مجید شیخانی که به همراه مدیرعامل «گروه بهمن» در این نشست خبری حضور داشت، با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومانی «گروه بهمن» برای تشکیل قطب سوم، گفت:ما به دلایلی از جمله تسهیل حمل و نقل و همچنین با توجه به وظایف اجتماعی خود، قطب سوم را با تیراژی اقتصادی در جنوب ایجاد خواهیم کرد. وی افزود: گروه بهمن زیرساخت‌های لازم را برای انجام این کار دارد و حتی حاضر است به اصفهانی‌ها نیز برای ایجاد واحد خودروسازی در شهرشان، کمک کند.

گفته‌های شیخانی در شرایطی است که ایده تشکیل قطب سوم خودروسازی توسط علی اکبر محرابیان (وزیر صنایع پیشین) مطرح و وظیفه آن به رییس سازمان گسترش سپرده شد و در ادامه اصفهانی‌ها از تشکیل این قطب در شهر خود خبر دادند. حال باید دید در رقابت جنوب و اصفهان، کدامیک برنده و میزبان قطب سوم خواهند شد؟

اما از قطب سوم که بگذریم، بهمنی‌ها در نشست خبری خود به مسائل دیگری مانند عرضه محصولات جدید و سودآوری شرکت نیز اشاره کردند. در این بین، مجید بهرامی مدیرعامل گروه بهمن با بیان اینکه تاکنون حدود هزار و ۵۰۰ دستگاه مزدا ۲ در این شرکت تولید شده، گفت: البته در مورد این خودرو هنوز به برنامه‌های خود نرسیده‌ایم و امیدواریم در سال جاری بتوانیم بین پنج تا شش هزار دستگاه مزدا۲ به بازار عرضه کنیم. همچنین شیخانی نیز از طراحی پلت فرمی مشترک با کمک سازمان گسترش خبر داد و تاکید کرد: امسال حداقل پنج محصول جدید به بازار معرفی خواهیم کرد که تولید دو خودرو تجاری سبک و یک کامیون ۱۸ تن باری، از جمله آنهاست. قائم مقام خودرویی «گروه بهمن» همچنین در مورد تاثیر افزایش قیمت ین ژاپن بر فعالیت خودروسازی این شرکت گفت:‌ رابطه ما با شرکت مزدای ژاپن یک رابطه طولانی ۵۰ ساله است که عمدتا رو به توسعه بوده و در یک سال و نیم گذشته بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار مبادله انجام شده است.

وی ادامه داد: ین ژاپن در دو سال گذشته به طور مداوم گران شده که ما سعی کردیم با تسریع روند تولید از تاثیر این مساله بر هزینه‌های خود را بکاهیم و در این راستا قصد داریم داخلی‌سازی مزدا۲ را از ۲۵ به ۳۵ درصد برسانیم.