گروه خودرو- در شرایطی که از وزیر و معاونانش گرفته تا برخی کارشناسان و اساتید دانشگاه، وضعیت کیفی خودروهای داخلی را به خودروسازها، گوشزد می‌کنند، مدیرعامل ایران‌خودرو معتقد است که منتقدان باید با ارائه سند و مدرک در مورد مقوله «کیفیت» اظهارنظر کنند. جواد نجم‌الدین که در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه تولید پیستون (کارتک سیستم) در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با اشاره به مباحث مطرح شده در مورد کیفیت خودروهای داخلی، تاکید کرد: ما استاندارد‌های ۵۵‌گانه لازم را پاس کرده و سپس خودرو تولید می‌کنیم، بنابراین اگر کسی مدعی غیراستاندارد ‌بودن محصولات تولیدی ایران خودرو است، باید مدارک خود را در این مورد ارائه کند. وی افزود: البته من نمی‌گویم مطالب مطرح شده غیرمنطقی است، به هر حال منتقدان هم حتما مدارکی دارند که باید ارائه دهند. نجم‌الدین این اظهارنظر را در شرایطی بیان کرد که چند روز پیش رییس پژوهشکده خودرو با انتقاد از وضعیت کیفی خودروها، فقط دو سه خودرو تولید داخل را استاندارد دانست.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین در ادامه به موضع داغ افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو نیز اشاره کرد و گفت: ما سه مدل از خودروهای خود را دو تا سه درصد افزایش قیمت و سه مدل از خودروهای خود را نیز دو تا سه درصد کاهش قیمت دادیم، این در شرایطی است که درباره کاهش قیمت‌ها از ما پرسش نمی‌شود و همه در مورد گرانی سوال می‌کنند. نجم‌الدین افزود: قیمت تندر۹۰ و پژو ۲۰۶ حدود ۵/۳ درصد افزایش یافته، اما پارس معمولی و ELX، به همراه پژو ۴۰۵، حدود ۵/۲ تا ۳ درصد ارزان شده‌اند.

به گفته وی، رشد بهره‌وری دلیل اصلی کاهش قیمت‌ها است و افزایش نرخ ارز به همراه چند عامل دیگر نیز دلایل افزایش قیمت خودروها دیگر به حساب می‌آیند.