عباس علی‌آبادی تاکید کرده «تولید و عرضه خودرو به‌زودی به حدی می‌رسد که خودروسازان برای فروش باید به مردم وام بدهند و قسطی بفروشند».

وی با استناد به این موضوع، گفته که «مردم برای خرید خودرو عجله نکنند».  وزیر صمت همچنین به مردم توصیه کرده خودرو را به عنوان کالای سرمایه‌ای نخرند و در پارکینگ‌های خود دپو نکنند، چون ممکن است متضرر شوند.

این سومین بار است که وزیر صمت به شهروندان وعده بهبود تولید و عرضه خودرو و پیشی گرفتن موجودی از تقاضا در بازار خودرو را می‌دهد و به آنها توصیه می‌کند برای خرید عجله نکنند. این در حالی است که نه‌تنها دو وعده قبلی وی مبنی بر بهبود اوضاع بازار خودرو محقق نشد، بلکه منحنی قیمت بالاتر نیز رفت.

در گزارشی که اواخر خرداد امسال در همین صفحه به چاپ رسید، مشخص شد آنهایی که به وعده ابتدایی وزیر صمت گوش کردند، متضرر شدند، زیرا قیمت خودرو در بازار صعود کرد. طبق محاسبات «دنیای اقتصاد»، حد فاصل وعده نخست وی تا شب عید، میانگین قیمت خودرو ۲۲درصد رشد کرده است. همچنین از وعده ابتدایی ‌وزیر صمت تا اواخر فروردین امسال میانگین قیمت خودرو در بازار آزاد بیش از ۳۶درصد رشد را نشان می‌دهد. وی در اواخر خرداد برای دومین بار از مردم خواست برای خرید خودرو عجله نکنند، حال آنکه از آن زمان تا به امروز، قیمت خودرو در بازار آزاد باز هم بالا رفته است. در حال حاضر وزیر صمت در شرایطی باز هم از شهروندان خواسته برای خرید خودرو عجله نکنند که چشم‌انداز روشن و مثبتی مبنی بر بهبود عرضه و کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد. در‌حال‌حاضر واردات با وجود بهبود سرعت، همچنان در تعداد پایین انجام می‌شود و تولید نیز نزولی شده است؛ بنابراین مشخص نیست وزیر صمت با چه استدلال و چشم‌اندازی وعده بهبود اوضاع بازار را می‌دهد و به مردم توصیه می‌کند فعلا خودرو نخرند.علی‌آبادی احتمالا تنها چند روز دیگر مهمان ساختمان معروف خیابان سمیه است و از همین رو این پرسش مطرح است که اگر وی در دولت بعد به عنوان وزیر صمت حضور نداشت و وعده‌اش محقق نشد، شهروندان بابت اعتماد نافرجام به توصیه وی باید معترض چه کسی شوند؟