حراج خودروی برقی 111ساله

به گزارش خبرآنلاین، خودروی Waverly مدل ۹۳برقی متعلق به سال ۱۹۱۳ یکی از قدیمی‌ترین خودروهای برقی در جهان است. Waverly از روزهای اولیه رانندگی با خودرو  حضور دارد. این خودرو با ظاهر کالسکه‌مانند، دارای یک بدنه و یک صندوق‌عقب و همچنین یک سقف سخت قابل جابه‌جایی است. از دیگر نکات برجسته آن می‌توان به چراغ‌های جلو، سیستم تعلیق فنر برگی و چرخ‌های چوبی پیچیده‌شده در لاستیک اشاره کرد. با حرکت به داخل، می‌توانیم یک صندلی مبل مانند قرمز و پنجره‌های کناری جمع‌شونده را ببینیم. فرمان و یک کیلومترشمار بسیار کوچک که ولت و آمپر را نشان می‌دهد، در این بخش حضور دارند.

طبق لیست حراجی، این خودرو در اصل توسط فردی به نام Ann Peace Rawls از ویرجینیا خریداری شده است. این خودرو نزدیک به ۱۰۰ سال در خانواده او باقی ماند و در نهایت در سپتامبر ۲۰۰۲ از او خریداری شد.

برای این خودرو در طول دهه‌ها، چندین سیستم الکتریکی و مکانیکی، بازسازی یا جایگزین شده‌اند، از جمله باتری‌ها، موتور، چرخ‌دنده‌های محرک و سیستم کنترل. علاوه بر این، این مدل به یک شارژر باتری داخلی مجهز شده که باتری‌ها را قادر می‌سازند توسط یک خروجی استاندارد ۱۲۰ولت دوباره پر شوند. زمانی که Waverly برای اولین بار معرفی شد، طبق گزارش‌ها برد تخمینی ۱۲۹ تا ۱۶۱کیلومتری داشت.این خودرو قرار است در حراجی Mecum’s Monterey در ماه اوت به فروش برسد، اما تخمینی از قیمت آن وجود ندارد.