ایسنا - شرکت خودروسازی رنو فرانسه قصد دارد تولید انبوه خودروی الکتریکی خود را ظرف دو ماه آینده در کارخانه‌اش واقع در ترکیه آغاز کند.

شرکت مشترکی بین رنو و اویاک ترکیه تشکیل شده و این شرکت ظرف دو ماه آینده تولید خودروهای برقی رنو را در ترکیه آغاز خواهد کرد. قرار است کارخانه متعلق به این شرکت در بورسای ترکیه مدل برقی خودروی فلوئنس رنو را تولید کند.

خودروی کمپکت دیزلی بنزینی رنو با ظرفیت چهار سرنشین تاکنون با اقبال خوبی در بازارهای جهانی روبه‌رو بوده است.

هنوز درباره زمان دقیق آغاز تولید انبوه خودروهای برقی رنو در ترکیه و همچنین این قیمت خودروها در بازار این کشور اطلاعاتی منتشر نشده است.

رنو اعلام کرده که بازار خودروهای برقی در ترکیه نیازمند حمایت دولت این کشور بوده تا مشتریان به خرید این نوع از خودروها ترغیب شوند.

در همین حال نیهات ارگون، وزیر صنایع و تجارت ترکیه نیز طی مراسمی با یک دستگاه خودروی برقی فلوئنس رنو رانندگی و یک ایستگاه شارژ خودروهای برقی واقع در آنکارا را نیز افتتاح کرد.

وزیر صنایع و تجارت ترکیه گفت که وزارتخانه متبوعش برای خرید پنج دستگاه فلوئنس برقی سفارش داده است. تحویل این خودروها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

طبق اعلام سایت رنو فلوئنس برقی قرار است در تعدادی از کشورها با قیمتی مشابه به هم فروخته شود.

پیش‌بینی می‌شود قیمت این خودرو بین ۲۱ هزار و۳۰۰ تا ۲۶ هزار یورو باشد که البته قیمت نهایی بسته به میزان مالیات هر کشور و همچنین مشوق‌های دولتی دارد.