ایرنا - شرکت خودروسازی رنو در نظر دارد با افزایش میزان حضور خود در بازار خودرو هند، این کشور را به یکی از سه بازار عمده محصولات خود در دنیا مبدل کند و در این راستا این شرکت متعهد شده تا سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از یک میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش پایگاه خبری «جاست اوتو» بنا بر اعلام مسوولان شرکت خودروسازی رنو، برزیل و روسیه نیز دو بازار عمده فروش محصولات این شرکت در دنیا خواهند بود. «جرومی استال» مدیر گروه بازاریابی و فروش رنو ضمن اعلام خبر آغاز تولید خودرو «داستر» در سال ۲۰۱۲ میلادی در دهلی نو پایتخت هند گفت: هند در برنامه راهبردی شرکت رنو در میان مدت یک بازار مهم و کلیدی در نظر گرفته شده است.

یادآور می‌شود که شرکت رنو در سال گذشته میلادی ۱۶۰ هزار خودرو تولیدی خود را در برزیل و ۹۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو را در روسیه به فروش رسانده است و در نظر دارد تا سال ۲۰۱۳ میزان فروش خود در هند را به ۱۰۰‌هزار دستگاه در سال برساند و پنج درصد از مجموع بازار خودرو این کشور را از آن خود سازد.

شرک رنو هم اکنون ۲۵ درصد از سهام شرکت روسی «آوتوواژ» را در اختیار دارد و در سال گذشته میلادی بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را در جهان به فروش رساند و این در حالی است که این میزان تا سال ۲۰۱۳ میلادی به بیش از سه میلیون دستگاه خواهد رسید.

از مجموع فروش شرکت رنو در سال گذشته بیش از یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه آن در اروپا، ۴۵۰ هزار دستگاه در قاره آمریکا بجز آمریکا و کانادا و ۲۵۰ هزار دستگاه آن نیز در اروپای شرقی شامل روسیه بوده است.

گفته می‌شود همزمان با گسترش بازار رنو در کشورهای برزیل، روسیه و هند، تا سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۴۵ درصد از مجموع فروش این شرکت در خارج از اروپا خواهد بود.

این شرکت همچنین در نظر دارد تا سال ۲۰۱۲ میلادی پنج مدل جدید خودرو روانه بازار سازد که اولین آنها بنام «فلوئنس» است که در ماه گذشته میلادی وارد خط تولید شد.