گروه خودرو - در شرایطی که با وجود فرا رسیدن تابستان، بازار خودرو کشور هنوز رونق چندانی به خود نگرفته، برخی خودروها با افزایش قیمتی میلیونی طی یکی دو هفته اخیر مواجه شده‌اند.

در این بین، مزدا۳ رکورد زد و قیمت آن با جهشی حدودا سه میلیونی، به ۵۰ میلیون تومان در بازار رسید. البته چندی پیش به دلیل افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر هزینه تولید مزدا۳، قیمت کارخانه‌ای این خودرو دو میلیون تومان گران شد. این محصول طی یک ماه گذشته نزدیک به پنج میلیون تومان افزایش قیمت را به خود دیده است. دیگر خودرویی که افزایش قیمت را طی روزهای گذشته تجربه کرد، ماکسیمای دنده اتومات است. این مونتاژی پارس‌خودرو با افزایش قیمت یک میلیون تومانی، هم‌اکنون ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

مدل دنده‌ای آن نیز ۳۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. به جز ماکسیما، قیمت دیگر مونتاژی پارس خودرو نیز با افزایش قیمت مواجه بود.

به نحوی که مگان اتومات ۲۰۰۰ سی‌سی هم‌اکنون ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

این موضوع از افزایش قیمت ۸۰۰ هزار تومانی مگان طی روزهای گذشته حکایت دارد. همچنین نوع دنده‌ای مگان ۱۶۰۰ نیز با قیمتی معادل ۲۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

رشد قیمت خودروهای مذکور در شرایطی است که دیگر خودروهای تولید داخل تغییر قیمت خاصی را به خود ندیدند. به عنوان مثال، هم‌اکنون تندر-۹۰ مدل E۲ قیمتی برابر با ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دارد و مدل E۱ آن نیز ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و مدل صندوقدار V۹ آن نیز قیمتی برابر با ۲۰ میلیون تومان را دارا است. پراید بنزین سوز معمولی نیز در حال حاضر قیمتی برابر با هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان دارد.