گروه خودرو - تعلل در راه اندازی مرکز تست جاده ای کشور موجب شد تا روز گذشته رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، از احتمال ورود بخش خصوصی برای راه‌اندازی این مرکز در استان آذربایجان شرقی خبر دهد. اعلام این خبر در شرایطی است که ۱۳ سال پیش و همزمان با اتمام طراحی خودروی سمند و آغاز شعار خودروساز جهانی شدن، احداث مرکز تست جاده‌ای در کشور از سوی مراجع مختلف مورد توجه قرار گرفت و در نهایت مقرر شد که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت های خودروساز و بخش های مرتبط دیگر با کمک هم مجموعه‌ای به نام مرکز آزمون جاده‌ای را احداث کنند. اما با گذشت ۱۳ سال این پروژه همچنان در سازمان گسترش در حال خاک خوردن است و این سازمان تاکنون اقدامی جهت پیشبرد این طرح صورت نداده است.

به گفته برزگری، در صورتی که خودروسازان در این خصوص اقدامی صورت ندهند برای پیش برد این پروژه با بخش خصوصی وارد مذاکره خواهیم شد.

رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در خصوص بودجه راه‌اندازی این مرکز نیز افزود: در این خصوص با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری نیز مکاتباتی صورت گرفته و قرار شد در صورتی که این مرکز تا پایان امسال ساخته نشود، در بودجه سال‌آینده اعتبار احداث این مرکز در نظر گرفته شود.