ایسنا - مرحله آزمایشی نصب ایربگ (کیسه ایمنی هوا) روی محصولات خانواده X۱۰۰ (پراید) به زودی‌ آغاز می‌شود.

مرتضی شفیعی معاون مهندسی و کیفیت سایپا، در مورد شرایط فعلی نصب ایربگ روی محصولات خانواده پراید گفت: در چند روز آینده مرحله آزمایشی نصب ایربگ روی محصولات پراید آغاز خواهد شد. وی در ادامه در مورد تولید انبوه پراید با ایربگ بیان کرد:‌ در حال حاضر ما امکان تولید انبوه پرایدها با ایربگ را داریم، ضمن این که تاکنون در حدود ۲۰۰ دستگاه هم از این خودرو تولید کرده‌ایم، اما موقتا این خودروها را به بازار عرضه نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که محصولات خانواده پراید با ایربگ چه زمانی به بازار عرضه می‌شوند؟ اظهار کرد: این محصولات بسیار زودتر آغاز شش ماه دوم سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

اظهارات شفیعی در حالی است که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی دیروز از مهلت یک ماهه به خودرو پراید برای نصب کیسه هوا خبر داده و گفته بود که در صورتی که شرکت خودروساز تا یکماه آینده نسبت به نصب کیسه هوا بر روی خودرو پراید اقدام نکند، از شماره‌گذاری این خودرو جلوگیری می‌کنیم.

اسکندر مومنی با اشاره به اینکه زمانبندی اجرایی برای نصب کیسه هوا با خودروسازان نهایی شده است، گفت که از ابتدای امسال نصب کیسه هوا بر روی تمامی خودروها آغاز شده و هیچ خودرویی به جز پراید نیست که کار نصب کیسه هوا را آغاز نکرده باشد.

رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد که در عین حال خودرو پراید تنها تا یکماه آینده فرصت دارد نسبت به نصب کیسه هوا اقدام کند، چرا که در غیر اینصورت شماره‌گذاری این خودرو برابر قانون متوقف می‌شود.