گروه خودرو - باز هم به جای یک خودرو، میزبان دو خودرو شده‌ایم. اگر به‌خاطر داشته باشید قبلا به مقایسه ۲۰۶ تیپ پنج و شش پرداختیم. امروز دو تیپ دیگر ۲۰۶ یعنی تیپ‌های دو و سه را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد. خودروهایی که تفاوت اصلی آنها تنها در امکانات رفاهی است. آن طور که در سایت رسمی ایران خودرو آمده تیپ‌های دو و سه از لحاظ فنی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند این در حالی است که یکی از کارشناسان شرکت ایران خودرو در این باره می‌گوید که تنها تفاوت آنها در امکانات رفاهی است.

البته ۲۰۶ تیپ دو در تولیدهای قبل خود از دو آپشن ABS و ایربگ بی‌بهره بود، اما در تولیدهای جدید خود طبق الزامی که برای خودروسازان از سال گذشته در نظر گرفته شد تیپ دو نیز از این آپشن‌ها برخوردار است .حجم موتور این دو تیپ۱۴۰۰ سی سی است که ۷۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

پشت فرمان این خودروها می‌توان سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد و در عرض ۱/۱۴ ثانیه به شتاب ۱۰۰ کیلومتر رسید. هر دو دارای گیربکس دستی هستند. همچنین دارای باک بنزین ۵۰ لیتری هستند که در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی ۷ لیتر بنزین می‌سوزانند.

از امکانات ایمنی آنها می‌توان به سیستم ترمز ضد قفل ABS و کیسه ایمنی هوا برای شاگرد و راننده اشاره کرد و امکانات رفاهی که تیپ ۳ را از ۲ متمایز می‌سازد کولر اتوماتیک، آینه‌های برقی، پشت سری صندلی‌های جلو و عقب است . قیمت تیپ دو در نمایندگی‌ها ۱۴ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان و تیپ سه ۱۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان است.