ایسنا - اواسط فروردین امسال خودروهای Chery QQ به بندر ریودو ژانیرو در برزیل وارد شدند.

QQ پس از مدل‎های Tiggo، A۱ و A۳، چهارمین خودرو معرفی شده توسط شرکت چینی چری در کشور برزیل است. QQ یک خودرو کوچک با بیشترین فروش تجمعی در چین (۸۰۰هزار دستگاه طی هفت سال) بوده که به حدود ۸۰ کشور در پنج قاره دنیا صادر شده است. این خودرو با حداقل مصرف سوخت ترکیبی (۴/۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)، نماینده خودرویی کم کربن، دوستدار محیط زیست و ذخیره‌کننده انرژی است. در همین حال، Chery QQ در لیست مدل‎های معتبر کیفی که توسط انجمن کیفی چین در سال ۲۰۰۸ منتشر شده است، رتبه اول را در گروه خودروهای کوچک در لیست خودروهای با کیفیت جدید چینی کسب کرده است. همچنین بر اساس شاخص‎های رضایت مشتریان (CICSI)، رتبه نخست را در رضایت مشتریان از خودروهای مینی در سال ۲۰۱۰ کسب کرد.

برزیل چهارمین بازار بزرگ خودرو در جهان است و در سال‎های اخیر رشد سریعی داشته است. از زمانی که Tiggo در سال ۲۰۰۹ وارد بازار برزیل شد، به تدریج سهم خود را در بازار خودروهای SUV داخلی افزایش داد تا در نهایت موفق به حضور در میان ۱۰ مدل SUV برتر ماه در رتبه‌بندی فوریه ۲۰۱۱ شد. در سپتامبر سال ۲۰۱۰، چری و دولت برزیل در مورد ساخت کارخانه در این کشور به توافق رسیدند و این اولین حضور چین از این نوع فعالیت در برزیل است. بر اساس این قرارداد، چری ۴۰۰ میلیون دلار در زمینه ساخت کارخانه‌ای به مساحت یک‌میلیون متر‌مربع سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

حداکثر ظرفیت تولید سالانه این کارخانه به ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال خواهد رسید. چری اولین خودروساز چینی است که در برزیل کارخانه می‎سازد.