خبرگزاری فارس- مدیرکل دفتر آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نامه محیط زیست برای اصلاح مدت معاینه فنی خودروها به ریاست‌جمهوری ارسال شده است،‌ گفت: در حال حاضر منتظر پاسخ نامه هستیم.

مدتی پیش تصویب قانون راهنمایی و رانندگی در مجلس شورای اسلامی حواشی و مخالفت‌هایی را به‌دنبال داشت. مخالفت‌های صورت گرفته در زمینه یکی از بندهای این قانون تحت عنوان ۵ ساله شدن مدت معاینه فنی خودروها بود. به‌‌رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز مشکل آلودگی هوا در کلان‌شهرهای کشور پابرجاست، مسوولان محیط زیست ۵ساله شدن مدت معاینه فنی خودرو را اقدامی ناصحیح دانسته و نسبت به آن مخالفت کردند.

سید امیر وحدتی در این زمینه گفت: طی مکاتبه های صورت گرفته تاکید کردیم که مدت معاینه فنی به ۲ سال باز گردد. وی درباره نامه‌ای که قرار بود به ریاست‌جمهوری ارسال شود، اظهار داشت: این نامه هفته گذشته به دفتر ریاست‌جمهوری ارسال شده است.

وحدتی بیان کرد: تحلیل‌هایی در این زمینه انجام دادیم و به این نتیجه رسیدم که ۵ ساله شدن مدت معاینه فنی خودروها مشکلات زیادی را به همراه دارد؛ بنابراین نامه را با این مضمون ارسال کرده‌ایم. وی با اشاره به پیگیری‌های فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در زمینه اصلاح مدت معاینه فنی خودروها، گفت: در اولین فرصت فراکسیون محیط زیست مجلس طرح ۲ فوریتی در این زمینه ارائه می‌کند که در صورت به جواب نرسیدن، دولت یک لایحه برای تغییر مدت معاینه فنی خودروها ارائه می‌کند.