خبرگزاری فارس- مدیر دفتر پایش آلودگی هوا محیط زیست استان تهران گفت: دستگاه‌های سیار تست آلایندگی خودروها از هفته آینده در سطح شهر تهران مستقر می‌شوند.

محمد رستگاری درباره تست خودروهای آلاینده و دودزا در سطح شهر تهران گفت: در برخی مواقع مشاهده می‌شود که برخی خودروهای آلاینده و دودزا به راحتی در سطح شهر تهران تردد می‌کنند.

وی با اشاره به وظیفه محیط زیست در زمینه جلوگیری از آلودگی هوا گفت: این مساله یکی از محورهای عملکرد محیط زیست استان تهران است.

رستگاری با اشاره به تاکید مدیرکل محیط زیست استان تهران در زمینه جلوگیری از افزایش آلودگی هوا گفت: یکی از مصوبات کمیته کاهش آلودگی هوای استان تهران تست رندوم خودروهای آلاینده و دودزا در سطح شهر تهران است؛ بنابراین اجرای این امر در دستور کار قرار گرفته است.

رستگاری با بیان اینکه تست آلایندگی خودروهایی را که در سطح شهر تردد می‌کنند پیگیری می‌کنیم، گفت: با خریداری دستگاه‌های سیار تست آلودگی خودروها، در پایتخت به زودی شاهد این اتفاق خواهیم بود.

وی گفت: دستگاه‌های سیار تست آلودگی «چهار گاز» نام دارد و گازهای آلاینده‌ را اندازه‌گیری می‌کند. این دستگاه‌ها در برخی از خیابان‌های شهر تهران مستقر می‌شوند.

رستگاری افزود: در اجرایی شدن این برنامه نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی با محیط زیست استان تهران همکاری دارند.

مدیر دفتر پایش آلودگی هوا محیط زیست استان تهران گفت: در تست رندومی خودروهای آلاینده، با مشاهده تولید آلودگی برچسب معاینه‌ فنی باطل می‌شود.