گروه خودرو - همزمان با سالگرد تصویب قانون ارتقای کیفیت خودرو در مجلس، فراخوان از مشتریان خودروهای داخلی از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد. پیش از این حسین‌هاشمی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود، این کمیسیون قصد دارد برای سنجش میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی، فراخوانی انجام داده، سپس نظر کمیسیون را در مورد روند ارتقای کیفیت خودروهای تولید کشور به اطلاع عموم برساند. به گفته سید حسین‌هاشمی‌، این فراخوان همزمان با سالگرد تصویب قانون ارتقای کیفیت خودرو انجام می‌شود، قانونی که سال گذشته در ازای لغو مصوبه مجلس مبنی بر «کاهش ۲۰ درصدی تعرفه واردات خودرو» به تصویب رسید و فرصتی دوباره را برای ارتقای کیفیت به خودروسازان داد. ظاهرا قرار است نتایج این فراخوان ملاک مجلسی‌ها برای قضاوت در مورد روند ارتقای کیفیت خودروسازان باشد. در واقع کمیسیون صنایع قصد دارد با انجام این فراخوان به دو پرسش اساسی پاسخ دهد. اول آنکه آیا میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی، با آماری که خودروسازان از روند ارتقای کیفیت خود ارائه می‌دهند، همخوانی دارد؟

پرسش دوم نیز اینجا است که آیا روند ارتقای کیفیت خودرو با گذشت یکسال از تصویب قانون مربوطه در مجلس، مثبت و رو به رشد بوده یا تغییر چندان قابل قبولی نداشته است؟ در هر حال کمیسیون با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس که در اصل بازوی نظارتی این قوه محسوب می‌شود فرم‌های نظرسنجی را آماده و از ابتدای تیرماه که همزمان با سالگرد تصویب قانون مذکور می‌باشد، برگه‌های مربوط به این نظرسنجی را بین مشتریان توزیع خواهد کرد.

قرار است که با تکمیل فرم‌ها، سطح رضایت مشتریان خودروهای داخلی سنجیده شود. این در حالی است که این سوال مطرح است که با انجام عملیات مقدماتی طرح سنجش و جمع آوری اطلاعات، اقدامات بعدی چه خواهد بود و آیا اقدامات کمیسیون در این راستا،به عمر مجلس هشتم قد خواهد داد یا خیر؟