روابط عمومی ایدرو - طرح تولید پیستون انواع خودروها با ظرفیت ۱.۳ میلیون پیستون خودروهای بنزینی و ۷۰۰هزار پیستون خودروهای دیزلی در شهرک صنعتی کاسپین قزوین به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

علی امیر طاهری مدیرعامل شرکت کارتک سیستم با اعلام این خبر افزود: قابلیت منحصر به فرد این خطوط نسبت به سایر خطوط پیستون‌سازی در ایران، کنترل و اندازه‌گیری اتوماتیک پارامترها حین فرآیند تولید بوده و همچنین، آزمایشگاه‌های متالوژی و مترولوژی مناسب جهت تولید محصولات با کیفیت بالا پیش‌بینی شده است. امیرطاهری ادامه داد: با توجه به وجود شریک خارجی با سابقه همکاری با شرکت‌های رنو، پژو، فراری و جاگوار، پتانسیل صادرات انواع پیستون های تولیدی این شرکت به خارج از کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: این شرکت قادر به طراحی و تولید پیستون های خودروهایی نظیر پژو ۲۰۶، تندر۹۰، تیبا و سمند است که باعث صرفه‌جویی ارزی قابل‌توجهی خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت، سیستم ریخته‌گری این شرکت به دو روشGravity و SLC با ماشین‌آلات اتوماتیک و رباتیک طراحی شده و کلیه عملیات ریخته‌گری، برش راهگاه‌ها و تغذیه به‌صورت CNC انجام می‌شود.

این طرح با مشارکت ۴۰ درصد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ۲۰ درصد شرکت ایتالیایی Pistal Racing و۴۰ درصد بخش خصوصی تاسیس شده است.سرمایه‌گذاری طرح بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال بوده و بالغ بر ۱۲۰ نفر اشتغالزایی به‌صورت مستقیم در منطقه ایجاد کرده است.