گروه خودرو- در حالی که قرار بود ایران‌خودرو اواسط ماه جاری در نمایشگاه شیراز حضور پیدا کرده و از محصول جدید خود به نام «کیزاشی» رونمایی کند، این موضوع به یکباره منتفی شد، تا بار دیگر نمایشگاه‌های خودرو کشور بدون حضور توامان ایران‌خودرو و سایپا برگزار شود. یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما تاکید کرد که عدم‌توافق ایران‌خودرو و مسوولان این نمایشگاه بر سر مسائل مالی، دلیل اصلی ماجرا است. به گفته وی، ایران‌خودرو مبلغ موردنظر مسوولان نمایشگاه شیراز را نپذیرفته و قید حضور در این نمایشگاه را زده است.

دلیل عدم‌حضور ایران‌خودرو در نمایشگاه شیراز هرچه باشد، این چندمین بار است که سایپا و ایران‌خودرو حضوری توامان در نمایشگاه‌های خودرو کشور را ندارند.

نکته قابل‌توجه اینجا است که در بیشتر موارد، برخی از شرکت‌های خودروساز به دلیل مسائلی مانند قیمت و محل غرفه‌ها، از حضور در نمایشگاه انصراف داده و دیگری حضوری بی‌رقیب را تجربه می‌کند. ایران‌خودرو قرار بود در نمایشگاه خودرو شیراز از محصول جدید و وارداتی خود به نام «سوزوکی کیزاشی» رونمایی کند، اما با شرایطی که پیش آمده، این شرکت باید به دنبال فرصتی دیگر برای معرفی «کیزاشی» باشد.

نمایشگاه خودرو شیراز اواخر هفته آینده برگزار خواهد شد و این در شرایطی است که هنوز از تعداد و نام شرکت‌های حاضر در آن، خبری در دست نیست.